Kwasten wassen

Eens in de zoveel tijd moet je je make-up kwasten wassen. Niet door vertellen, maar ik doe het echt te weinig. Ik heb me voorgenomen om het de komende tijd vaker te doen. Ik vind het altijd zo’n rotklusje, maar heb het afgelopen week gedaan en het kost maar 15/20 minuten. Niet veel dus. Voordeel: de volgende dag kan je je weer fijn opmaken met super zachte kwasten. Niets fijner dan dat.

image

Zo daar liggen ze. Helemaal nat, maar wel helemaal schoon. Ik kwam er alleen te laat achter dat er ook nog een kwast zit in mijn naked palette en mijn beautyblender staat niet op de foto. Maar hoe was ik mijn kwasten?

Ik was ze altijd met babyshampoo. Ik weet eigenlijk niet hoe ik hier bij ben gekomen, maar het werkt prima. Ik had een emmertje gevuld met water en maakte ze daar in nat. Dan deed ik een beetje babyshampoo op mijn hand en wreef ik de kwast erin. Dit bleef ik dan herhalen tot er geen kleur (van de oogschaduw ofzo) meer vanaf komt. Daarna spoelde ik ze af en legde ik ze bij elkaar op een handdoek. Een beetje droogdeppen en wachten maar.

Ik raad je aan om je kwasten te wassen in de middag en als je je pas de volgende dag weer op hoeft te maken. Anders zijn ze niet droog en ik weet niet of föhnen er zo goed voor is.

Ik heb zelf de babyshampoo bij de Action gehaald. Ze kosten rond de euro en je kan er wel een paar keer mee doen. Ik hoop dat jullie er iets aan hebben gehad.

Liefs, Esther

4 gedachtes over “Kwasten wassen

Geef een reactie

