EOTD – Simple Olive

Ik heb een EOTD eye of the day voor jullie. Ik wilde eigenlijk een FOTD face of the day maken, maar ik vind het nog moeilijk om daar mooie foto´s van te maken. De foto´s van mijn oog zijn natuurlijk ook niet helemaal perfect, maar ik heb mijn best gedaan en oefening baart kunst.

Afbeelding

Dit is de ooglook. Ik heb hem simple olive genoemd, omdat ik er olijfkleuren in heb gebruikt en het een heel makkelijk te maken look is. Ik ben begonnen met mijn oogschaduwbasis van Essence. Daarna heb ik mijn Paintpot van M.A.C. gebruikt in de kleur Camel Cote, zodat de witte kleur beter zou pakken. Ik heb de witte kleur, bootycall uit het Naked 2 palette (zie foto’s) over het hele bewegende ooglid aangebracht en de kleur, pistol ook uit het Naked 2 palette (zie foto’s) in de arcadeboog. Ik vond de look nog niet interessant genoeg, dus heb ik de olijf groene kleur van Inglot aangebracht op het buitenste deel van mijn ooglid.
Om de look af te maken heb ik nog een dun lijntje eyeliner aangebracht. Ik wilde het niet te heftig maken, dus heb ik gewoon zwarte oogschaduw gebruikt. Hier kan je elke zwarte oogschaduw voor gebruiken, maar ik gebruikte die uit mijn Naked 2 palette. Een likje mascara erop en klaar is de look!

IMG_20131124_120533 IMG_20131124_120600 IMG_20131124_120638
Van links naar rechts: bootycall, pistol en een kleur van Inglot.

IMG_20131122_104431
En tada! Dit is de look. Ik vind het een heel geschikte look voor overdag en het laat mijn ogen mooi uitkomen. Het is niet te groen, maar het is toch net iets anders dan gewoon bruine kleuren.

Ik wil de komende tijd meer EOTD (en FOTD proberen) gaan maken voor jullie, maar ik vind het moeilijk om te bepalen wat voor looks jullie leuk vinden om te zien. Dus als je een idee hebt laat het achter bij de comments of stuur me een mailtje. Ik zal proberen te doen wat ik kan doen!

Liefs, Esther

6 gedachtes over “EOTD – Simple Olive

Geef een reactie

