Haar artikel: krullen

Ik krijg altijd zoveel vragen naar mijn haar als ik het heb gekruld. Welke krultang gebruik je? Hoelang doe je er over? Sta je daar echt eerder voor op? Hoe kunnen ze bij jou zo lang blijven zitten? Daarom heb ik besloten om daar een artikel over te maken. Lees mee!

image

Welke krultang gebruik je?
Op de foto hierboven kan je zien welke krultang ik gebruik. Het is een tang van Babyliss en hij komt van de Blokker. Hij kost rond de €25. Ik heb zelf heel makkelijk haar en hoef dus geen dure krultang te hebben voor een mooi resultaat (al zeg ik het zelf).

image

Er zitten twee knopjes op, een aan- en uitknop. Ook zit er een schijfje op waar je aan kan draaien om de warmte in te stellen. Ik zet hem altijd op de warmste stand.

image

Hoe krul je je haar?
Ik ga geen uitgebreide uitleg geven over het krullen van mijn haar, want daar zijn al duizenden filmpjes over te vinden op Youtube. Als ik een paar filmpjes aan mag raden zou ik zoeken bij Beautygloss en de staartjes manier van Livelifegorgeous. De staartjes manier gebruik ik zelf altijd, dus die zal ik kort uitleggen. Ik vind dat je het mooiste resultaat krijgt als je een middenscheiding maakt. Je moet twee staarten maken aan de zijkant van je hoofd, niet te hoog niet te laag. En die krul je dan. Het klinkt zo simpel en makkelijk, maar dat is het ook.

Zoals je hier boven kan zien zit er een hele handige klep op de krultang. Ik raad je aan om deze niet te gebruiken en gewoon zelf je haar om de krultang te wikkelen. De krullen zijn dan al een stuk mooier!

image

Sta je er in de ochtend eerder voor op? En hoelang doe je erover?
Nee, ik sta niet eerder op om mijn haren te krullen. Ik doe het altijd de avond van tevoren. Dan draag ik ze ’s nachts in een staart en dan probeer ik ze altijd op mijn kussen te leggen en dus niet onder mijn hoofd. Als ik dat zo doe word ik de volgende dag wakker met mooie krullen. Als ik ze de avond van tevoren krul schud ik ze niet uit. Ik laat ze dan gewoon zitten zoals ze vallen na het krullen. Door de nacht heen zakken ze genoeg uit.
Ik doe niet lang over mijn haren krullen. Ik doe het dus op de staartjes manier en per kant doe ik er 7 minuten over. Dus ongeveer een kwartier voor mijn hele haar. Ik heb dat kwartiertje zeker over voor het resultaat dat het geeft!

Hoe kan het dat jou krullen zo lang blijven zitten?
Ik moet zeggen dat het bij mij per keer een beetje scheelt hoelang ze blijven zitten, maar ik heb er wel een paar tips voor.
– Probeer je haren te krullen als je je haar een of twee dagen van tevoren hebt gewassen. Dan zijn ze al wat minder schoon en houden de krullen beter. Als je ze dan toch wilt wassen van tevoren, gebruik dan geen conditioner of haarmasker. Daardoor zijn ze er zeker binnen no time uit.
– Gebruik van tevoren een heat protector. Ik moet zeggen dat het bij mij lang heeft geduurd voordat ik er een ben gaan gebruiken, maar nu ik hem heb wil ik niet meer zonder. Mocht je nog geen heat protector hebben helpt het ook om mousse in je haren te doen voor je ze krult. De heat protector en mousse maken je haar stugger waardoor de krullen beter houden. Ik gebruik momenteel de heat protector van Syoss.
– Gebruik naderhand haarlak, maar pas als je haren helemaal afgekoeld zijn. Ik weet niet waarom, maar bij mijn haar maakt dit heel veel verschil. Gebruik ook weer niet teveel haarlak, dat maakt je haren zwaar waardoor de krullen weer uitzakken.

Ik hoop dat jullie iets aan dit artikel hebben gehad!
Liefs, Esther

Een gedachte over “Haar artikel: krullen

Geef een reactie

