EOTD – Budget look

Ik vind het zelf super leuk om te experimenteren met make-up. Doordat ik nu een blog heb doe ik dit ook vaker, want ik kan natuurlijk niet elke keer aan komen zetten met een bruine ooglook. Maar vandaag doe ik dit wel! Met het Absolute Nude paletje van Catrice. Benieuwd naar de uiteindelijke look? Klik dan verder.

image

Ik merkte zelf op dat ik in mijn vorige ooglooks wat duurdere oogschaduws gebruikte, terwijl ik over het algemeen ook veel budget oogschaduws in mijn bezit heb. Budget oogschaduws zijn ook zeker goed. Je moet even zoeken, maar daar zitten ook pareltjes bij. Daarom heb ik vandaag gekozen voor een look met het Absolute Nude palette.

image

Dit is hem. Het is een super handig palette met alle kleuren die nodig zijn om een mooie neutrale ooglook te maken. Veel mensen vinden het jammer dat er geen matte kleuren in zitten, maar ik ben daar persoonlijk wel blij mee. Er mag wel wat glans in mijn ooglook zitten.

image

Hier zie je de look. Als je goed kijkt kan je ook zien dat ik een ontstoken oog heb. Daarom heb ik ook geen oogpotlood op de waterlijn gebruikt en zijn mijn wimpers minder mooi, omdat ik altijd een goedkope mascara gebruik als ik ontstoken ogen heb. Dan kan ik hem gelijk weggooien. Ja, ik weet dat het niet verstandig is om make-up te dragen wanneer je ontstoken ogen hebt. Ik heb alleen zo vaak ontstoken ogen dat ik daar echt niet meer naar kijk.

image

De ooglook dus. Ik heb hierboven een foto staan en van links naar rechts noem ik ze gewoon 1 t/m 5.
Voor deze ooglook heb ik eerst mijn oogschaduwbasis van Essence aangebracht en de color tatoo van Maybelline in de kleur On and on bronze over het hele bewegende ooglid verdeeld. Daarna heb ik nummer 3 en 5 gemengd en met een platte oogschaduwkwast aangebracht op mijn bewegende ooglid, over de color tatoo dus. Daarna heb ik met een fluffy blending brush nummer 4 aangebracht/geblend in mijn arcadeboog. Hier zou je het al bij kunnen laten, maar ik vind het zelf altijd mooi om nog een donkere kleur toe te voegen. Daarom bracht ik nummer 5 aan in de buitenste “v” van mijn ooglid. Een smal lijntje eyeliner en de look is af.

image

Hier zie je de look nog een keer. Ik vind het zelf ook altijd mooi om dezelfde look als deze, maar dan met nummer 2 op het bewegende ooglid, te dragen. Vandaag had ik alleen wat meer zin in bruin.
Ik droeg deze dag geen lipstick, omdat ik een scheurtje heb in mijn mondhoek die maar niet wil verdwijnen. Ik gebruikte zelf mijn nieuwe M.A.C. blush in de kleur Fever, maar in principe kan je hier elke kleur blush bij gebruiken.

Het palette is verkrijgbaar bij de Kruidvat en kost €5. Ik vind het echt een aanrader en zeker als je naar de prijs kijkt!

Liefs, Esther

Geef een reactie

