Excited: studiekeuze!

Dit artikel heeft niks te maken met make-up of iets dergelijks, maar wel veel met mij. Volgend jaar is het eindelijk zo ver, tijd om te studeren. Er zijn tegenwoordig heel veel verschillende opleidingen en dat maakt de keuze heel moeilijk. Ik denk dat ik mijn keuze heb gemaakt (zeker weten doe je het natuurlijk nooit). Benieuwd naar mijn studiekeuze? Lees mee!

image

International lifestyle studies
Een mond vol, ik weet het. Het is ook best moeilijk uit te leggen, maar ik ga het toch proberen voor jullie. Bij de opleiding International lifestyle studies word je opgeleid tot conceptontwikkelaar of trendwatcher. Je moet eigenlijk het idee van de consument bij de producent krijgen en dan op het gebied van 6 sectoren. Een paar voorbeeldjes zijn: uiterlijk/mode, vrije tijd, eten en sport/bewegen. Zo zijn er dan nog 2. Op het gebied van deze sectoren ga je dan alle trends bijhouden en concepten bedenken. Klinkt interessant hè? Is het ook!

image

Is er werk in?
Toen ik over deze opleiding hoorde dacht ik allemaal leuk en aardig, maar daar is toch helemaal geen werk in! Wel dus. Er is heel veel werk in deze sector. Je krijgt op de opleiding al veel te maken met producenten en die hebben allemaal trendwatchers en conceptontwikkelaars nodig. De producenten willen geld verdienen en hoe maakt hun verder niets uit.

De opleiding
De opleiding zit in Tilburg en het is een hbo-opleiding op Fontys hogeschool. De opleiding duurt vier jaar en in die vier jaar loop je twee keer vijf maanden samen. De opleiding zou graag zien dat je een van de twee stages in het buitenland volgt. Dat kan dichtbij zijn, maar ook in New York. De opleiding is erg praktijkgericht en het is niet extreem moeilijk. Het is wel heel veel. Als je thuis bent ben je nog steeds bezig met de opleiding.

Nouja, ik ben gewoon heel excited om volgend jaar deze opleiding te gaan doen. Misschien maak ik nog een switch, maar ik denk dat die kans klein is. Hebben jullie al een studiekeuze gemaakt? Zo ja, welke? Of welke studie volgen jullie?

Liefs, Esther

5 gedachtes over “Excited: studiekeuze!

Geef een reactie

