Wijze les van Es #2: stoppen met nagels bijten

Nagel bijten.. Het is een ding. Ik heb het jaren gedaan en ben super blij dat ik ermee ben gestopt. Ik zie veel mensen om me heen die het wel nog doen en ik dacht laat ik mijn tips delen. Lees mee!

image

Mijn nagels. Ik ben er trots op. Ze zijn momenteel niet mega lang, maar ze hebben wel een mooie lengte. Lange (verzorgde) nagels stralen vrouwelijkheid uit. Ik vind dat in elk geval en ik denk dat velen het met me eens zijn.

Nagels bijten steekt hier vaak een stokje voor. Het is iets. Je doet het of je doet het niet en als je het doet is het heel moeilijk om te stoppen.

Tip 1: nepnagels
Ik heb geen foto’s meer van mijn nepnagels, omdat dit ondertussen al heel lang geleden is. Ik werd gek van mijn afgeklouwde nagels en besloot nepnagels te nemen. Dit heeft voor mij heel erg geholpen. Ik heb ze ongeveer een jaar aan een stuk gehad en had na de laatste keer geen tijd (en geld) om ze weer opnieuw te laten zetten. Mijn nagels begonnen te groeien. Ik merkte gewoon dat ik er vanaf kon blijven. Aan nepnagels kan je namelijk niet knabbelen.

Tip 2: verzorging

image

Toen ik geen nepnagels meer had was het belangrijk mijn nagels en nagelriemen goed te verzorgen, want zodra er een haakje kwam beet ik hem toch weer helemaal af. Voorkomen dat er haakjes komen dus. Dit is nog niet zo makkelijk. Na jaren nagels bijten en een jaar nepnagels zijn je eigen nagels niet sterk. Zeg maar gerust slap. Ik besloot Lemony flutter te kopen, omdat ik er op alle blogs over las.

image

Lemony flutter is een soort crème die je op je nagelriemen en nagels kan smeren. Het werkt zo goed. Je merkt echt duidelijk verschil met voorheen. Je nagelriemen goed verzorgen is namelijk stap 1 voor mooie gezonde nagels. Aan het potje kan je ook zien hoeveel ik het heb gebruikt. Je hebt maar een heel klein beetje nodig per keer.
Voordeel: het ruikt ontzettend sterk naar citroen. Ik vind dat heel lekker ruiken, maar het kan ook een nadeel zijn.
Nadeel: de prijs. Het is een duur goedje voor je nagels. Dit potje kost namelijk €10,65. Ik weet het het is veel, maar je doet er heel lang mee en het is echt een wondermiddel.
Lemony flutter is verkrijgbaar bij Lush.

Tip 3: nagellak

image

Bij mij heeft het erg geholpen om nagellak te kopen, veel nagellak. Als ik nagellak op heb wil ik niet bijten, want dan ziet het er niet mooi uit. Bij mij hielp het vooral om dure nagellak te kopen. Als ik nagels beet gebruikte ik de nagellak niet en dat was zonde van mijn geld, dus dan beet ik niet. Dan zou je zeggen waarom kan je geen nagellak op met korte nagels? Dat kan wel, maar ik vind dat persoonlijk niet mooi.

Tip 4: filmpjes zoeken
Je nagels mooi lakken zonder dat heel je huid onder zit is moeilijk, heel moeilijk. Op youtube zijn hier veel filmpjes over te vinden die echt helpen. Toen ik daar net mee begon duurde het telkens zo lang om netjes te doen, maar nu ik mijn nagels vaak lak kan ik het ook een stuk sneller.

Succes dames!
Liefs, Esther

6 gedachtes over “Wijze les van Es #2: stoppen met nagels bijten

Geef een reactie

