FOTD – daily make-up for blue eyes

Daily make-up, ik heb het nooit begrepen. Ik droeg gewoon elke dag waar ik die dag zin had en een look die vaak voorkwam had ik niet. Ik denk dat dit komt doordat ik zelf nooit écht tevreden was over mijn make-upkunsten. Door de tijden heen heb ik nu wél een veel voorkomende ooglook. Heel veel voorkomend. Zijn jullie benieuwd naar die look? Lees mee!

image

Dit is mijn daily make-up look. De ooglook in elk geval, mijn gezicht wissel ik wel af. Ik was altijd van de bruine looks. Droeg elke dag bruin in alle soorten en maten. Maar toen ik taupe-achtige en grijze kleuren ging gebruiken gingen mijn ogen pas echt spreken. Dus meiden met blauwe ogen, let goed op!

image

Dit zijn de producten die ik heb gebruikt om de ooglook te maken. De oogschaduws benoem ik dadelijk nog dus hou het nu bij de paintpot, eyeliner en mascara. Ik gebruik mijn paintpot als oogschaduwbasis, maar ook gelijk als kleur op mijn bewegende ooglid. De eyeliner is van Catrice en deze is helaas niet meer te verkrijgen. Als hij op is moet ik eens een goede andere zoeken. En zoals altijd een likje mascara, deze keer met mijn Max Factor clump defy mascara. Ik vind hem heel erg fijn!

image

Nadat ik mijn paintpot aan heb gebracht heb ik met een fluffy blending brush Tease (de middelste kleur) in mijn crease geblend. Deze stap kan je overslaan, maar ik vind dat hij de look net wat meer diepte geeft.

image

Daarna gebruikte ik deze kleur van Inglot (nr 378). Ik pakte een wat stevigere blendingbrush en bracht die aan in de buitenste “v” van mijn ooglid. Die blend je dan nog een beetje door in je crease.

image

De look zelf is eigenlijk al af, maar ik breng altijd nog een highlight aan. Ik bracht de linkse kleur Foxy aan op het wenkbrauwbot en de rechtse kleur Bootycall in mijn binnenste ooghoek. Af is de look!

image
Voor mijn gezicht gebruikte ik zoals altijd de poeder van Essence om mijn gezicht af te poederen. Deze poeder is echt super goed. Als bronzer gebruikte ik er een van Catrice in nummer 03 medium bronze. Als blush gebruikte ik er een van de HEMA van het vaste assortiment in nummer 04. Dan als highlighter mijn pareltje Soft and Gentle van M.A.C.

image
Hier zie je de producten die ik gebruikte voor mijn gezicht.

image
En de uiteindelijke ooglook. Ik vind hem zelf echt super mooi en hij laat blauwe ogen heel goed uitkomen.

Als lipstick gebruikte ik trouwens mijn favoriet van Inglot nr 135. Deze lipstick heb je deze week al eerder kunnen zien in een artikel.

Liefs, Esther

Een gedachte over “FOTD – daily make-up for blue eyes

Geef een reactie

