ONE MONTH – Blogger things

image

Het is tijd voor een feestje: mijn blog bestaat vandaag één maand. Wauw wat is de tijd snel gegaan zeg. Mijn artikel vandaag gaat over typische dingen van het blogleven, want ik heb er een paar gevonden in die maand. Lees mee!

Mijn blog bestaat nu dus één maand en ik vind dat ik mezelf nu een blogster mag noemen. Vanmiddag komt er nog een tussenstand online.

MY BLOGGER THINGS
1. Eerst foto’s maken, dan pas gebruiken

image

Gisteren hebben jullie een review kunnen lezen over dit product. Als ik thuis kom met een nieuw make-up artikel wil ik het liefst gelijk gaan experimenteren, maar ik heb nu een blog. De foto’s zijn nou eenmaal mooier als het product nog niet is gebruikt. Het klopt dat de oudere producten die ik heb al gebruikt zijn op de foto, maar als ik iets nieuws heb gekocht moet ik nu wachten.

2. Inner corner of binnenste ooghoek?
Ik volg al jaren alle blogs en kijk al jaren youtube filmpjes. Hier zitten ook Engelse blogs en kanalen bij. Soms als ik een artikel aan het schrijven ben betrap ik me erop dat ik liever de Engelse producten gebruik dan de Nederlandse. Dat is bij inner corner het geval, maar er zijn nog veel meer woorden. Denk aan bijvoorbeeld crease in plaats van arcadeboog.

3. Lijstjes maken
image

Ik ben altijd van de notitieboekjes geweest, maar wist nooit waarvoor ik ze moest gebruiken. Las altijd bij bloggers dat ze heel veel lijstjes maken en ik dacht altijd: hoe dan? Ik maakte wel lijstjes, maar er ook daadwerkelijk wat mee doen nooit. Nu ik een blog heb moet ik wel. Ik heb een boekje (zoals op de foto) waar ik de algemene dingen in schrijf die ik die week wil doen, dus ook voor school en nog een ander boekje met ideeën en lijstjes voor een dag. Erg handig!

4. Make-up door heel het huis
Waar mijn make-up eerst netjes bij elkaar lag op mijn bureau, ligt het nu door het hele huis verspreid. Maar dan ook echt het hele huis. Hier staat een nagellakje, daar ligt een oogschaduw. Dan heb ik foto’s gemaakt en daarna geen zin gehad om het op te ruimen.

5. Creatiever dan ooit
image

Sinds ik een blog heb vind ik mezelf veel creatiever. Ik ben constant bezig met ideetjes bedenken voor artikelen. Niet alleen mijn gedachten zijn creatiever, maar ook de foto’s. Ik bekijk producten nu van alle kanten en ga er veel creatiever mee om. Ik weet dat mijn foto’s niet perfect zijn, maar om er over na te denken hoe je een product mooi op een foto zet vind ik erg leuk. Had ik nooit verwacht.

6. Positieve reacties
image

Ik blijf echt versteld staan van alle positieve reacties die ik krijg van iedereen.

image

Hierboven kan je er twee zien van meisjes die vorig jaar bij me in de klas zaten, maar ik heb er nog veel meer gehad. Deze reacties doen me echt goed. Ik had echt verwacht dat mensen het heel gek zouden vinden en echt zo van heb je haar weer met haar make-up, maar dat is helemaal niet zo. Er zijn natuurlijk altijd mensen die het minder vinden, maar dat kan. Ik word er in elk geval super blij van.

Dit waren de dingen die ik hen ervaren in mijn eerste maand als blogster. Hebben jullie nog andere dingen (mensen met een blog)?
Liefs, Esther

Volgen jullie me al via Twitter en Instagram?
Twitter: @estherleijtenn
Instagram: @eleijten

Geef een reactie

