Happy newyear! + voornemens

First: happy new year! Ik wens jullie allemaal een super tof jaar toe met heel veel liefde en geluk. Dat jullie dromen uit mogen komen en de “mindere” dingen achter jullie kunnen laten. Het artikel van vandaag staat geheel in het teken van 2014 en de voornemens ervoor. Hoe denk ik over goede voornemens en wat zijn mijn voornemens/doelen? Benieuwd?

happy newyear

Goede voornemens.. Als ik heel eerlijk moet zijn vind ik het echt grote onzin. Als je het over die standaard voornemens hebt als gezond leven, naar de sportschool. Van die dingen die eind januari alweer verleden tijd zijn en elk jaar weer op nieuw terug komen. Dat de sportscholen het dadelijk in januari weer hartstikke druk hebben en van die drukte houd misschien maar 10% het daadwerkelijk het hele jaar vol. Dat slaat toch nergens op?

nieuwe start
Wat ik wel heel goed begrijp is dat je 1 januari als een nieuwe start ziet. Als je een minder jaar achter de rug hebt met veel tegenslagen, begrijp ik dat je een moment nodig hebt om dat allemaal achter je te laten. En ik hoop ook dat iedereen dat kan. Laat de mindere dingen achter je en begin met een schone lei. Geef mensen een nieuwe kans en maak er iets van. Doe waar je blij van wordt!

2014
Mijn doelen voor 2014..
1. DIPLOMA halen! Ik hoop zo erg dat ik eindelijk mijn Havo diploma in mijn zak kan steken in juni. Ik heb er dan 7 jaar over gedaan en als het nu niet lukt word ik echt gek. Ik ga er ook heel hard mijn best voor doen om dit te bereiken!
2. Rijbewijs halen! Ik moet in januari op voor mijn rijbewijs en ik hoop zo erg dat ik hem in 1 keer haal. Ik vond het doodeng om te beginnen met rijlessen, maar ik vind het nu hartstikke leuk. Eigenlijk is het bijna jammer om het af te moeten sluiten. Maar in een keer mijn theorie en praktijk halen zou toch mooi zijn (in tegendeel tot school haha).
3. De juiste keuze maken wat opleiding betreft. Er zijn tegenwoordig zoveel verschillende opleidingen waar je uit kan kiezen. Ik heb al vaak gedacht: Ja nu heb ik mijn opleiding gevonden, maar ik bedenk me zo vaak. Het was eerst pedagogiek, toen logopedie (daar ben ik voor afgewezen), toen sociale studies en nu is het weer International Lifestyle Studies. Ik hoop echt dat ik daar de juiste keuze in ga maken.

Mijn beautyvoornemens..
Ondanks dat ik normale voornemens niet nuttig vind heb ik wel voornemens wat betreft mijn blog en beauty.
1. Meer experimenteren met make-up. Ik merk dat ik het de laatste tijd steeds leuker vind om te experimenteren met verschillende kleuren. Ik wil dit in het nieuwe jaar veel meer gaan doen en ook om te delen met jullie.
2. Elke ochtend én avond mijn gezicht reinigen. Tot een paar maanden geleden deed ik dit heel erg slecht. In de avond ging nog wel, maar in de ochtend gebruikte ik vaak gewoon een make-up doekje en dat was het. Sinds ik mijn producten van philosophy gebruik doe ik het al veel meer dan eerst, maar ik merk ook daadwerkelijk verschil. Ik was laatst oude foto’s terug aan het kijken en wat had ik een onrustige huid. Nu heb ik nog wel wat onrustige plekjes maar echt een heel stuk minder, dit wil ik dus graag door blijven zetten.
3. Meer producten opmaken. Ik koop zoveel producten en daardoor maak ik bijna nooit iets op. Ik denk al snel dat het bijna op is en dan koop ik iets nieuws en kijk ik er niet meer naar om, terwijl dit echt zonde is. Ik ben nu al vol op bezig met het opmaken van producten, dus er zal zeer binnenkort een opgemaakt artikel verschijnen op mijn blog.
4. Vaker lipstick dragen en ook durven dragen. Ik heb nu heel veel lipsticks en ik draag ze ook veel, maar voor overdag vind ik het toch nog best eng om een felle lipstick te dragen. Vooral naar school. Mensen kijken je zo gek aan en opzich maakt me dat helemaal niet uit, maar toch is er iets dat me tegenhoud. Ik merk wel dat ik het steeds meer durf en mijn voornemen is om in het nieuwe jaar gewoon lekker elke dag de lipstick te dragen die ik wíl dragen.
5. Minder kopen om het kopen. Ik ben iemand die makkelijk geld uitgeeft, te makkelijk. Veel te makkelijk. Ik leef naar de dagen dat ik mijn loon krijg en het kan goed binnen 1 of 2 dagen weer op zijn. Dat wil ik echt afleren. Ik moet gewoon leren omgaan met geld. Ik mag best nog wat kopen, maar ik moet er meer over nadenken en ik wil minder impulsief kopen.
6. Vaker mijn kwasten wassen. Ik vind het altijd zo’n rotklusje om mijn kwasten te wassen. Het is binnen een half uurtje gedaan, maar toch. In het nieuwe jaar wil ik dit echt gaan verbeteren.

Dit waren mijn doelen en voornemens voor het nieuwe jaar. Wat zijn jullie voornemens? Denken jullie er net zo over als ik?
Liefs, Esther

Volgen jullie mij al via Twitter en Instagram?
Twitter: @estherleijtenn
Instagram: @eleijten

Geef een reactie

