Ask #1: Voor wie draag jij make-up?

Vrouwen en make-up, het is een dingetje. De één draagt alleen mascara en de ander (ik) draagt alles wat maar kan. Wat de belangrijkste vraag is: voor wie draag je make-up? Omdat je het zelf leuk vindt of toch stiekem voor anderen? Lees mee.

image

Dit plaatje is ontzettend toepasselijk op veel vrouwen. Sommige vrouwen denken namelijk echt dat ze lelijk zijn zonder make-up terwijl dat echt niet (altijd) zo is.

Ik heb mezelf er een tijd op betrapt dat ik echt niet zonder make-up de deur uit ging, maar nu maakt het me steeds minder uit. Ik vind het vooral heel leuk om me op te maken. Experimenteren met verschillende oogschaduws en elke dag weer die keus over welke blush of lipstick je gaat dragen. Ik geniet ervan, elke keer weer.

De foundation, oogschaduw, blush en lipstick doe ik echt omdat ik het leuk vind. Mascara draag ik denk ik toch stiekem ook wel voor “anderen”. Om er beter uit te zien. Met mascara spreken je ogen tenminste. Dus dat moet ik wel toegeven.

Nu vraag ik me af: hoe is dat bij jullie? Dragen jullie make-up echt puur en alleen voor jezelf? Of stiekem ook wel om er beter uit te zien?

Liefs, Esther

Een gedachte over “Ask #1: Voor wie draag jij make-up?

  1. Ik vind deze nog best lastig. Ik draag naar school vaak alleen mascara en een blush en soms een lipstick, gewoon omdat ik dat mooi vind staan. Als ik ga werken doe ik vaak ook foundation en oogschaduw op. Ik vind het leuk om hiermee te experimenteren, vooral als ik wat meer tijd heb s’ ochtends. Als ik een dag nergens naar toe hoef dan doe ik vaak wel eens niks op, gewoon omdatdat fijn is. Ik denk dat het dragen van make-up een beetje een combinatie is van het voor jezelf dragen en het voor anderen dragen. Want geef nou toe: je wilt toch ook dat anderen een goede indruk van je krijgen?

Geef een reactie

