Review: facewash vanuit Duitsland

IMG_20140107_194516
In de kerstvakantie ging een vriendinnetje van mij (hoi lau!) shoppen in Duitsland en daar dacht ik eens even mooi gebruik van te kunnen maken. Ik zie op blogs zovaak producten voorbij komen vanuit de dm in Duitsland dat ik had gevraagd of ze deze facewash/wasgel voor mij mee wilde nemen. Naar dit product was ik namelijk het meest benieuwd. Zoals jullie ook weten ben ik dol op de geur van grapefruit dus ik was helemaal in mijn nopjes. Benieuwd naar dit product?

IMG_20140107_194545
Visibly clear pink grapefruit Tägliches Waschgel, het is een hele mond vol. In principe is het gewoon een facewash, maar dan in gelvorm met de geur van grapefruit. Ik ben dol op Purity van Philosophy dus het is een moeilijke taak voor dit product om die te verslaan, dat is dan ook niet gebeurd. Ik heb het idee dat Purity milder is voor mijn huid, maar wat reiniging betreft is er niet veel verschil. Een groot pluspunt aan deze facewash is de geur. Grapefruit ruikt zo ontzettend lekker. Ik ben er echt helemaal verzot op. Dat was dan ook mijn eerste obsession artikel.
De facewash haalt zo goed als alle make-up van mijn huid en mijn huid voelt achteraf niet trekkerig aan. Er zaten wel een aantal ingrediënten in die niet handig zijn voor gebruik met een gevoelige huid. Daarom raad ik hem daar niet voor aan. Voor de gemengde en/of vette huid is hij prima.

IMG_20140107_194614
Het gebruik: ik maak eerst mijn gezicht nat met een beetje lauw water. Daarna neem ik 1 pompje (wat genoeg is) van de facewash en was ik mijn gezicht. De substantie van de facewash is gel. Heel apart, heb nog nooit eerder zo’n substantie gehad van iets. Als ik het dan aanbreng op mijn gezicht begint hij lekker te schuimen en kan je je gezicht er prima mee wassen. Ik zou met dit product wel uitkijken bij je ogen en ik spreek uit ervaring. Ik zou dan toch nog een oog make-up remover (waar binnenkort een artikel over komt) gebruiken en deze facewash echt enkel en alleen voor je gezicht gebruiken.

De facewash kost €4,45 en is verkrijgbaar bij de dm in Duitsland.
Zijn jullie al bekend met verzorgingsproducten uit Duitsland? Zijn er nog aanraders?
Liefs, Esther

2 gedachtes over “Review: facewash vanuit Duitsland

  1. klinkt goed! Aanrader voor de volgende keer: de producten van bebe ! Hun gezichtscrèmes, bodylotions, deo’s, lippenbalsems en doucheproducten ruiken goddelijk lekker. Ik heb heel lang de bebe young relaxing care dag en nachtcrème gebruikt.

Geef een reactie

