Uitleg: moeilijke beautytermen.

vraagteken 1
Ik weet dat er veel mensen zijn die mij volgen die zelf ook een beautyblog hebben. Voor jullie is dit artikel misschien ook niet heel interessant, maar ik weet ook dat er heel veel meiden zijn die eigenlijk helemaal niet zo heel veel met make-up omgaan. Voor deze meiden zijn bepaalde termen die ik gebruik misschien écht Chinees. Daarom heb ik besloten om er een artikel over te schrijven. Ik ga vandaag zoveel mogelijk (moeilijke) woorden die ik gebruik uitleggen. Lees mee!

vraagteken 2
Blenden: als je je oogschaduw aan hebt gebracht kan je heel goed de lijnen zien van de overgang. Dit willen wij niet in de make-up, wij willen dat alles netjes overloopt. Dit doe je door te blenden. Met je blending kwast over je oogschaduw heen gaan.
Waterlijn: waterlijn is waar je je oogpotlood op aanbrengt. Onder je oog, waar je onderste wimpers aan vast zitten.
Wenkbrauwbot: het wenkbrauwbot is simpelweg het bot onder je wenkbrauw. Hier is het mooi om lichte oogschaduw aan te brengen.
FOTD/EOTD/NOTD: Face of the day, Eye of the day en Nail of the day.
Highlighter: highlighter is een product dat je gebruikt om bepaalde delen van je gezicht op te lichten. Dit gebruiken we bijvoorbeeld op de jukbeenderen, wenkbrauwbot, binnenste ooghoek, neus en de cupidoboog.
Jukbeenderen: je jukbeenderen zijn de botten onder je oog. Waar je je blush aanbrengt is net onder je jukbeenderen en daarboven brengen wij highlighter aan.
Cupidoboog: je cupidoboog is het boogje boven je lip. Aan de onderkant is je lip een soort van halve maan, maar aan de bovenkant zit er een boogje in. Dat is je cupidoboog.
Shapen/contouren: shapen en contouren doen we met een donkere poeder om ons gezicht vorm te geven. Je kan je gezicht hierdoor slanker laten lijken, maar bijvoorbeeld ook je neus.
Bronzer: bronzer is de donkere poeder waarmee we shapen en contouren.
Arcadeboog/crease: je arcadeboog kan je makkelijk voelen. Als je met je vinger op je ooglid voelt en dan naar boven glijdt, voel je op een gegeven moment een botje. Daar zit je arcadeboog. Onder dat botje, in de “gleuf”.
Paintpot: paintpot is een crème oogschaduw, maar dan van M.A.C.

Ik denk dat dit voor nu een hele hoop woorden zijn die onduidelijk zouden kunnen zijn. Mocht je nog meer woorden hebben waarvan je echt niet weet wat het is, laat een berichtje achter en ik geef antwoord. En misschien zijn het er nog wel genoeg om nog zo’n artikel te maken.
Liefs, Esther

Geef een reactie

