FOTD – bought it forgot it

IMG_20140110_161919
Ik heb weer een EOTD voor jullie. Ik heb al een artikel online geplaatst met mijn Bought it forgot it producten en ik wil deze dan ook meer gaan gebruiken. In deze look heb ik een oogschaduw en de highlighter uit dat artikel gebruikt, dus ik ben op goede weg (al zeg ik het zelf). Benieuwd naar mijn look? Lees dan mee.

IMG_20140110_155336
Ik dacht laat ik eens beginnen in mijn arcadeboog in plaats van op mijn ooglid. Hebben jullie ook een bepaalde volgorde van je oogschaduw aanbrengen? Of bepaal je dit gewoon op dat moment? Ik doe het eigenlijk altijd hetzelfde, maar ik dacht ik doe eens gek. Ik pakte een crease kwast van Essence en bracht de donkerbruine kleur aan net boven mijn crease. Ik maakte een soort “cutcrease”.

IMG_20140110_155312
Toen ik eenmaal begonnen was met de crease besloot ik van boven naar beneden te werken. Ik bracht deze donkerrode kleur aan op dezelfde kwast en bracht die echt ín de arcadeboog aan. Onder de bruine kleur dus. Ik vind uiteindelijk dat ik een opvallendere rode kleur had mogen pakken, maar toch vond ik het resultaat wel erg mooi.

IMG_20140110_155328
Dit paletje had net zo goed in mijn Bought it forgot it artikel kunnen komen, maar aangezien ik hem van mijn zusje had gekregen omdat zij hem niet gebruikt heb ik hem er niet ingeplaats. Misschien dat ik dat in toekomst toch nog eens ga doen, want hij is zó mooi. Zonde om te laten liggen. Ik bracht de kleur linksboven aan op mijn bewegende ooglid. Op de foto’s lijkt de kleur gewoon crème achtig, maar in het echt kan je wel zien dat het toch anders is dan normaal. Het knalt veel meer, daarom koos ik voor deze kleur.

IMG_20140110_161146
En tada, daar komt deze look uit! Op deze foto kan je het best zien dat ik de rode kleur toe heb gevoegd in de arcadeboog. Ik vind deze look perfecft voor overdag, maar als ik uit zou gaan zou ik toch liever een opvallendere kleur rood gebruiken. Bijvoorbeeld die kleur van Inglot die jullie al vaker voorbij hebben zien komen.
Zoals je ook kan zien op deze foto heb ik de inner highlight pen van Catrice aangebracht op mijn waterlijn. Dit geeft zo’n mooi effect. Iedereen die een beetje van make-up houd zou deze pen moeten hebben. Wauw!
En oh ja, ik vergeet altijd te zeggen dat ik ook eyeliner aanbreng. Mijn look is niet af zonder eyeliner. Ik gebruik altijd de geleyeliner van Catrice, die helaas uit het assortiment is.

IMG_20140110_161328
Op mijn wangen gebruikte ik een neutrale oudroze blush en de highlighter van Etos. Wat niet echt terug komt op de foto, maar geloof mij.. Hij is echt heel erg mooi.
Dan heb ik als lipstick eerst Please me van M.A.C. gebruikt en daar overheen de lipgloss van Catrice in Pink up your life. Ik ben echt geen lipgloss mens, maar deze combinatie is echt goud. Ik vind het zo’n mooie lief roze uitstraling geven, I love it. Misschien moet ik toch eens meer lipglosses aan gaan schaffen! Iemand aanraders?

Dit was mijn EOTD weer voor deze keer! Als jullie nog verzoekjes hebben voor iets dat je graag wilt zien, laat maar weten.
Liefs, Esther

Geef een reactie

