How is life? #1

life
Zo, ik heb de laatste paar weken echt in een waas geleefd. Ik merk ook echt dat ik minder zin had om aan mijn blog te werken en dat er niet heel veel inspiratie in zat. Dit heeft een aantal redenen, maar nu ben ik weer goed op dreef. Benieuwd waarom ik in een waas heb geleefd? Lees dan verder!

Een aantal weken geleden (het lijkt alweer zo ver weg!) had ik vakantie. Ik dacht echt dat dit even fijn zou zijn, maar ik heb de hele vakantie gewerkt. Waar ik heel blij mee ben, want ik kijk nu al uit naar mijn loon deze week. Maar doordat ik wist dat ik in de vakantie veel moest werken en na de vakantie de tentamens weer begonnen had ik best stress.. Ik ben een aantal weken voor de vakantie begonnen met de vakken waar ik het slechtst in ben (geschiedenis en economie) goed samen te vatten. Achteraf ben ik daar echt super blij mee, want ik heb voldoendes! Voor geschiedenis had ik een 5.8 en ik ben niet iemand die blij is met een 6, maar als je normaal altijd onvoldoendes haalt voor dat vak ben ik wel super blij. Bij economie is dit ook het geval en daar had ik een 6.1 voor. Jippiejajee!! Dit had ik dus goed aangepakt. In de vakantie heb ik dus heel veel gewerkt en ben ik er niet meer aan toegekomen veel voor school te doen. Na een hele dag werken had ik ook niet heel veel zin meer om wat voor mijn blog te doen en ik was alleen maar thuis als het donker was, dus foto’s maken was ook niet altijd even makkelijk.

hey girl
Helaas heb ik meer vakken dan alleen geschiedenis en economie dus na de vakantie moest ik toch weer aan de bak. Ik had het ritme deze tentamens niet goed te pakken en was bang voor het ergste, maar de punten zijn toch allemaal wel goed. Waar ik erg blij mee ben, want heb wel mijn best gedaan. Voor luistertoetsen, waar ik echt nog nooit een voldoende heb gehaald, had ik zelfs voldoendes. Voor Engels een 6.4 en voor Frans zelfs een 7.7. Ik ben blij! Uiteindelijk is het allemaal wel gelukt, maar ik had echt geen puf meer voor andere dingen dan alleen het leren en af en toe naar school gaan om een tentamen te maken. Ik ben dan ook al even niet meer gaan zwemmen en wil dat nu toch echt weer op gaan pakken, want het is toch altijd lekker om even goed te sporten.

Doordat ik zoveel heb geleerd en gewerkt had ik zoals ik al zei weinig zin meer om aan mijn blog te werken. Mijn inspiratie was op en ik schreef de avond van tevoren het artikel voor de dag erna. Nu zijn mijn tentamens een aantal dagen over en heb ik alweer leuke ideetjes voor nieuwe blogposts, looks enz. Ik ga deze week even goed vooruit schrijven, want dat werkt toch een stuk chiller dan wanneer er druk achter staat. De komende weken ga ik dus weer lekker aan mijn blog werken en verder vooral veel genieten van de vrije tijd die ik (nog een paar weekjes) heb.

rijbewijs
Over 9 dagen moet ik op voor mijn rijbewijs! AAAH! Ik word best zenuwachtig als ik eraan denk, maar ik weet dat ik het kan. Ik moet het halen en ik hoop het zo erg. Toch heb ik sinds ik ben gezakt voor mijn examens altijd wel angst om ergens voor te zakken. Net als met het theorie examen, ik had zó ontzettend goed geleerd dat zakken bijna niet meer mogelijk was, maar toch vond ik het super spannend. Gelukkig heb ik mijn theorie examen gewoon in één keer gehaald, dus ik kan het nog wel. Nou weet ik natuurlijk ook wel dat je praktijkexamen een momentopname is, er hoeft maar één ding tegen te zitten en je kan het wel vergeten.. Ik hou de goede moed erin en ik blijf duimen dat er geen sneeuw ligt op 28 januari. Duimen jullie voor me?

Dit was mijn leven de afgelopen weken. Werken, werken, leren, leren en nog eens werken en leren. Niet echt heel tof, maar gelukkig heb ik leuk werk en zijn er tot nu toe goede resultaten uitgekomen. De komende weken worden voor mij heel fijn. Lekker bloggen en wat lezen en alles op mijn gemakje.
Liefs, Esther

Een gedachte over “How is life? #1

Geef een reactie

