Blush baby blush: hoe het allemaal begon

IMG_20140116_171006
Toen ik begon met make-up droeg ik alleen mascara. Door de jaren heen heb ik hier telkens meer producten aan toegevoegd. Er waren echter een aantal producten waar ik pas laat aan toe heb gegeven. Blush, lipstick en wenkbrauwpoeder/gel. Aan de statistieken te zien vonden jullie het erg leuk om te lezen hoe het allemaal begon met mijn make-up liefde. Daarom ga ik jullie vandaag vertellen hoe mijn liefde voor blush is ontstaan. Want liefde? Ja, dat kan je echte liefde noemen.

wpid-IMG_20140110_131254.jpg
Blush. Je hebt het in alle soorten en maten. Poeder vorm, crème blush en tegenwoordig zelfs in de vorm van een stick. Je kan natuurlijk ook een beetje lipstick aanbrengen op je wangen om vervolgens met je vingers mooi te verdelen over je wangen. Dan heb je ook nog allerlei manieren hoe je blush aan kan brengen. Op de appeltjes van je wangen, meer naar buiten, maar sommigen brengen het ook nog een beetje aan richting de slaap omhoog. Kortom, met blush kan je ontzettend veel!

Maar hoe heb je dan kunnen leven zonder blush? Goede vraag. Blush geeft kleur aan je gezicht, het brengt weer leven aan je uitstraling. Doordat we foundation dragen wordt ons gezicht egaal (dat is althans de bedoeling). Dat egale is natuurlijk wat we willen bereiken, maar dat laat je er ook heel “dood” uitzien. Heel saai en levenloos. Door de blush kan je dit voorkomen. Als je geen foundation draagt is het ook niet altijd handig om blush te dragen. Bij mij bijvoorbeeld werkt dit niet, want ik heb van mezelf al best rode wangetjes en een andere kleur blush er dan overheen is niet mooi. Daarvoor dragen we dus blush.

wpid-IMG_20131228_182030.jpg
De blush waar het allemaal mee begon. Ik weet het nog goed. Ik keek een filmpje op www.looksbysharon.com. Thanks to Sharon, maar heel mijn beauty verslaving is echt ontstaan doordat ik naar haar filmpjes keek. In mijn artikel hoe het allemaal met make-up begon noemde ik haar naam ook al, maar het is echt zo. Ik volg haar het allerlangst en ik volg haar nog steeds. Waar waren we ook alweer? Oh ja, blush. Sharon maakte een filmpje over haar blush ervaring, ze had het over Warm soul van M.A.C. Na dit filmpje wilde ik ook heel graag een blush hebben.

Hoe ik bij de blush van de HEMA kwam weet ik niet meer. Ik denk dat ik hem gewoon op Warm Soul vond lijken en achteraf is dat nog wel. Dit alles is nu alweer 3/4 jaar geleden en ik heb Warm soul nog steeds niet weten te bemachtigen. Ik heb hem telkens in mijn hand en leg hem telkens weer terug, omdat ik iets zie dat nóg interessanter is. Ooit op een dag zal ik hem hebben.

wpid-IMG_20140105_163706.jpg
Voor nu houd ik het bij de blushes die ik al heb. Ik heb er denk ik zo’n 15 en ik gebruik ze allemaal met veel liefde. Blush is echt zo’n product waarin ik dan weer wél afwissel. Ik weet wel dat ik bepaalde blushes meer gebruik, daar hoort onder andere die van de HEMA bij. Niet alleen die, maar ook de blush van The Body Shop en die van M.A.C. die ik laatst kocht gebruik ik veel. Voor budget tips zou ik jullie doorverwijzen naar Catrice en Essence. Ik weet van Catrice dat ze hele mooie blushes hebben voor een klein prijsje mét goed kwaliteit. Met die van Essence heb ik zelf geen ervaring, maar ik lees er altijd wel goede reviews over. Voor de mensen die wel eens iets online bestellen: Wet ’n Wild. Wet ‘n  Wild is een heel goedkoop merk, maar deze blushes zijn zo ontzettend fijn. De blush die ik heb is oudroze en hij heeft erg veel pigment, moet gewoon uitkijken met mijn kwast. Voor wat duurdere blushes moet je naar M.A.C., zij hebben zoveel kleuren en daar word je ook heel goed geholpen!

Hoe zit het met jullie? Zijn jullie ook zo dol op blush?
Liefs, Esther

Een gedachte over “Blush baby blush: hoe het allemaal begon

Geef een reactie

