Budgettip: review Essence lipsticks

IMG_20140127_160611
Bij mooie lipsticks smelt ik al weg en als ze dan ook nog goedkoop zijn heb je me helemaal. Aan het eind van de zomer heeft Essence nieuwe lipsticks toegevoegd aan hun assortiment. Alleen het uiterlijk al is een wereld van verschil. Ik heb geen foto’s ter vergelijking, want die oude zagen er zo verschrikkelijk uit dat ik ze nog niet zou willen al waren ze gratis. Sorry Essence! Gelukkig zijn er nu goede en nieuwe lipsticks voor een fijn prijsje. Benieuwd naar de werking ervan? Lees dan mee.

IMG_20140127_160453
Van links naar rechts: 01 Coral calling, 04 On the catwalk, 09 Wear berries.

Ik heb zelf drie van de tien kleuren. Deze lipstick lijn heeft tien verschillende kleuren dus voor iedereen zit er wel een kleurtje bij. Ik vind het zelf ook erg leuk dat het niet de meest standaard kleurtjes zijn. Er zitten mooie natural kleuren bij, maar ook wat fellere. Ik vind zelf vaak dat er maar weinig keus is bij goedkope merken. Daarom heeft dit me positief verrast.
De verpakking vind ik erg mooi. Het is een soort van mat zwart en op elke lipstick zit een rand met de kleur van de lipstick. Zo kan je ze makkelijk en snel uit elkaar houden.

IMG_20140127_160150
IMG_20140127_160341
Wat verwacht ik van een lipstick die maar €2,39 kost? Niet veel. Ik hoop op goed pigment en dat ze niet uitdrogend zijn of in de lijntjes gaan trekken. Komen deze verwachtingen uit? JA! Zoals je kan zien op de swatches is het pigment goed. Ook op je lippen is dit terug te zien, er komt veel kleur vanaf. Zijn ze uitdrogend? Nee, totaal niet. De lipsticks zijn lekker romig en laten zich echt heel erg fijn aanbrengen. Hij zit fijn op je lippen en je hebt er geen lipbalsem bij nodig. Trekt de lipstick in de lijntjes? Nee, ook dat doet ie niet. De enige vraag die dan nog rest is: hoe lang blijft hij zitten? Ze blijven niet de hele dag zitten, maar wel lang genoeg voor zo’n goedkope lipstick. Want zeg nou zelf, van een lipstick van €2,39 kan je niet verwachten dat hij de hele dag blijft zitten. Na een maaltijd moet je hem zeker wel eventjes bijwerken.

IMG_20140127_160513
Wat vind ik er nou eigenlijk van? Ik vind ze echt super. Ze kosten werkelijkwaar geen drol en het zijn prima lipsticks. Ik zou zeggen: allemaal rennen naar het Kruidvat morgen, want zelfs als je ze alle 10 koopt betaal je maar €23,90.

Waren jullie al bekend met deze lipsticks? En hebben jullie nog aanraders van kleuren?
Liefs, Esther

2 gedachtes over “Budgettip: review Essence lipsticks

Geef een reactie

