Something new: hair

IMG_20131121_181003
Soms zijn we even toe aan iets nieuws. Dingen worden te gewoon en dat is niet leuk. Dit gevoel had ik met mijn haar. Ik roep al jaren dat ik iets anders wil, maar ik weet gewoon echt niet wat. Ik zou echt niet weten hoe ik het anders zou moeten laten knippen dat ik er wel nog veel mee kan. Daarom heb ik dat al lang opgegeven. De kleur kon ik nog wel veranderen en dat heb ik gedaan! Lees (kijk) mee.

IMG_20140125_201345
Dit is mijn oude haar kleur. Van mezelf heb ik blond haar. Ik heb even gezocht voor foto’s met mijn originele haarkleur, maar ik kan daar geen eens meer fatsoenlijke foto’s van vinden. Het is van zichzelf in elk geval een stuk donkerder dan op deze foto. Toen ik dat beu was ben ik mijn haar lichter gaan verven. Jaren aan een stuk heb ik deze kleur gehad en heb er vaak over getwijfeld, maar kwam toch altijd weer bij deze kleur uit. Ik had het gevoel dat het bij mij hoorde, die hoogblonde kleur.

IMG_20131122_090030
Maar soms zijn wij, mensen, toe aan iets nieuws. Zijn we het oude beu, omdat het te gewoon wordt. Dat had ik dus. Ik heb er al weken over nagedacht om het bruin te verven, maar het kwam er toch niet van. Ik dacht dat ik het toch niet zou durven, want het is natuurlijk wel een grote verandering.. Van hoogblond naar bruin.

IMG_20140128_143652
Tot ik afgelopen week met mam ging lunchen. Ze zei: “Es, je haren zien er niet uit. Kom we gaan verf halen.” Dus op naar het Kruidvat en voordat ik het in de gaten had liep ik naar buiten met bruine haarverf. Voor de mensen die dadelijk denken dat ze die kleur ook willen, de kleur die ik uiteindelijk heb gebruikt is 6.7. Nummer 7 pakte niet zo goed en het was eigenlijk niet genoeg, dus was ik weer terug gegaan. Ik vond het alleen nog niet donker genoeg, dus koos ik een kleurtje donkerder.

IMG_20140128_170051
En tada! De nieuwe haarkleur. Ik ben er echt heel erg blij mee. Ik vind het zo mooi en het staat ook leuk, als ik dat van mezelf mag zeggen dan. De eerste daagjes schrok ik elke keer als ik in de spiegel keek, maar ik ben nu al een beetje gewend. Ik heb echt het idee dat mijn haren er veel verzorgder uit zien sinds ze bruin zijn. De punten zien er veel beter uit en het is veel minder een rommeltje. Misschien lijkt dit ook maar zo, alleen ik vind het wel fijn.

IMG_20140201_102730
Natuurlijk moest ik ook even de krultang testen op bruin haar. Dit zijn mijn krullen van de tweede dag. Ik vind het soms zo gek dat de ene keer mijn krullen er na een hele avond alweer uit zijn en soms zitten ze de tweede dag zelfs nog mooi. Ik weet alleen wel dat als ik mijn haar krul op de staartjesmanier de krullen veel langer blijven zitten. Ik vind de tweede dag misschien nog wel mooier dan de eerste dag. Love it!

Wat vinden jullie ervan?
Liefs, Esther

Een gedachte over “Something new: hair

Geef een reactie

