Hoe het allemaal begon: lipsticks!

IMG_20140209_152441
Jullie hebben de laatste paar weken kunnen lezen hoe ik ben begonnen met make-up. Hoe het allemaal zover is gekomen. Ook heb ik een artikel geschreven over hoe ik ben begonnen met blush gebruiken. Nou is lipstick nog zo’n product waar ik niet vanaf het begin al dol op was. Daarom komt vandaag mijn verhaal van hoe het allemaal begon met mijn lipsticks verslaving!

Lipsticks, lipgloss ik vond het maar niets. Het was plakkerig. Het zat niet lekker. En als het dan lekker zat, zou het er toch weer binnen no time vanaf zijn. Toch wilde ik het wel gaan ontdekken en een kans geven, want zeg nou zelf.. Bij een full face make-up hoort gewoon een lipstick die het afmaakt!

IMG_20140209_152520
Dus toen ik voor het eerst binnenliep bij de Inglot in Eindhoven (die inmiddels alweer dicht is, huil) besloot ik ook even bij de lipsticks te neuzen. Er was toen een openingsactie 2+1 gratis. Ik heb uiteindelijk gekozen om 2 oogschaduws te kopen en 1 lipstick. Ik dacht: als ik dan begin met lipstick, neem ik maar gelijk een goede. Na lang twijfelen en proberen heb ik gekozen voor deze kleur (nr 135). Het is een beetje een kersenkleur en hij ruikt ook naar kersen. De eerste paar keer dat ik hem droeg dacht ik ook de hele tijd: wat voor een geur hangt er toch om me heen! Maar dat was dus de lipstick haha.

IMG_20140209_152421
Met die lipstick van Inglot begon het dus allemaal. Het begin van mijn lipstick verslaving. Het heeft toch wel lang geduurd voordat ik het gewend was om iets op mijn lippen te hebben. Ik vond het zo gek voelen en irritant dat ik er de hele tijd op moest letten, naar mijn gevoel dan, want de meeste lipsticks blijven prima een aantal uren zitten.

Maar met 1 kleur kan je natuurlijk nog niet zo heel veel, dus ik ging vrolijk door met lipsticks kopen. Door de tijd heen ben ik steeds meer gaan wennen aan het gevoel van lipstick en droeg ik ook steeds gewaagdere kleuren. Het maakte me niet meer zoveel uit.

IMG_20140209_152450
Hier kan je een paar van mijn lipsticks zien. Ik heb ze geteld en het zijn er inmiddels 35 en dat in een jaar tijd! Wow! Had niet in de gaten dat het er zoveel waren. Ik heb ook zo’n lipstick rekje besteld op E-bay en daar passen er maar 24 in. Helaas pindakaas.

Ik heb inmiddels dure en goedkope lipsticks. Ik heb van bijna alle merken wel lipsticks geprobeerd en ik ben er dol op. Op deze foto zie je links mijn eerste lipstick van M.A.C., please me. Dat was de eerste lipstick waarbij ik echt even twee keer na moest denken, omdat ik het toch wel heel erg duur vond. Daarnaast staat mijn favoriete lipstick van The body shop, het is nummer 125. Het is voor mij de perfecte, lieve, roze kleur. Daarnaast staat mijn mooie lipstick van YSL. Dan zie je de lipstick van Inglot die je hierboven ook al hebt gezien. En als laatste mijn geliefde lipstick van Catrice, volgens mij zit deze nog wel in het assortiment. Hij heet in elk geval matt-er-ial girl. Zo zie je maar weer, budget lipsticks kunnen ook heel erg fijn zijn.

Waarmee is jullie lipstick verslaving begonnen?
Liefs, Esther

Geef een reactie

