Review: favoriete mascara’s (Maybelline en Max factor)

IMG_20140209_152242
Ik was eens tussen mijn artikels aan het neuzen van de afgelopen maanden. Er was nog 1 product waar ik nog nooit iets over had geschreven en dat is mascara. Terwijl ik dol ben op mascara. Ik heb lange wimpers van mezelf, maar met mascara zijn ze nog veel mooier. Ik krijg zo vaak de vraag of ik nepwimpers op heb en dit heb ik toch te danken aan mijn favoriete mascara’s. Daarom schrijf ik daar vandaag over.

IMG_20140209_150535
Dit is mijn blote oog. Excuus voor de onscherpe foto, maar ik kreeg het echt niet beter op de foto. Hier zie je in elk geval wél goed hoe mijn wimpers eruit zien zonder mascara. Best lang en van zichzelf ook al redelijk gekruld, daarom werken over het algemeen alle mascara’s wel prima bij mijn wimpers. Ik heb bijvoorbeeld elke keer een mascara van €1,50 van NYC als ik ontstoken ogen heb, dan kan ik die daarna zo weer weggooien. Ook van die goedkope mascara krijg ik mijn wimpers in vorm. Toch heb ik twee favoriete mascara’s.

IMG_20140209_152200
Maybelline Rocket volum mascara.

IMG_20140209_150802
Dit is het effect van de Rocket mascara. Zoals je ziet lijken mijn wimpers wel een kilometer lang en ze zijn goed zwart. Mooi hè? De eerste keer dat ik deze mascara openmaakte schrok ik wel even, de borstel is echt huge. Ik vond het dan ook even wennen om goed met deze mascara om te kunnen gaan, maar na wat oefening is het toch gelukt. Ik vind deze mascara erg geschikt voor een avondje stappen. Ik heb de mascara hier nog redelijk subtiel aangebracht, maar als ik er wat laagjes meer op zou doen zijn mijn wimpers super zwart en vol.

Ik hoor wel eens dat de Rocket mascara moeilijk te verwijderen zou zijn, ik heb hier zelf helemaal geen last van. Ik verwijder hem gewoon met de oogmake-up remover van de Hema, net zoals bij elke andere mascara.

IMG_20140209_152112
De mascara’s van Max factor zijn allemaal erg fijn, maar deze springt er wat mij betreft echt uit. De masterpiece max mascara, en dan de zwarte. De goude is minder fijn vind ik.

IMG_20140209_151026
Deze mascara heeft een meer natuurlijke uitstraling. Hij separeert de wimpers ontzettend goed en maakt ze mooi lang. De kleur is ook erg zwart, maar hij is gewoon een tikkeltje minder té. Ik vind het moeilijk uit te leggen, maar ik denk dat als je de foto’s met elkaar vergelijkt jullie wel weten wat ik bedoel. Dit is dus ook meer een mascara die ik draag naar school bijvoorbeeld.

Beide mascara’s blijven de hele dag zitten en zijn goed te verwijderen. Misschien is het jullie opgevallen dat ik geen waterproof mascara draag. Dit komt omdat ik daar echt een hekel aan heb. Waterproof mascara is niet altijd waterproof genoeg voor een regenbui en áls waterproof mascara er dan af gaat krijg je hem alleen maar met make-up remover van je huid af. Ik draag dan liever gewone mascara, waarbij ik maar een keer met mijn vinger hoef te vegen en je ziet al niet meer dat hij uit is gelopen.

Wat is jullie favoriete mascara?
Liefs, Esther

Een gedachte over “Review: favoriete mascara’s (Maybelline en Max factor)

Geef een reactie

