Challenge: kopen/reacties

challenge
Ik heb het idee dat het de laatste tijd helemaal hip is onder de beautybloggers. Jezelf een challenge geven en er later op terug kijken om te vertellen of het is gelukt. Ik raakte hierdoor geïnspireerd en ben eens na gaan denken wat voor challenges ik mezelf wil geven. Voor vandaag heb ik twee (redelijk) kleine challenges bedacht en ik hoop dat ik me aan beide kan gaan houden! Ben je benieuwd? Lees dan mee.

Ik heb het idee van dit soort challenges van http://www.happilyeverafterx.nl

Challenge 1
bluh
Deze spreuk is me op het lijf geschreven. Inderdaad Es, keep calm! Dat is waar het mis gaat bij mij. Op het moment dat ik een interessante winkel in loop (Bijenkorf, Douglas, Ici paris XL, maar ook het Kruidvat of bijvoorbeeld de Etos) neemt mijn gevoel het over van mijn verstand en achteraf heb ik er vaak spijt van. Ik heb zelf het idee dat het de laatste tijd al een stuk minder is dan dat het is geweest. Als ik bijvoorbeeld kijk naar mijn shoplog van Lille vind ik dat ik me netjes heb gedragen. Wat voor mij netjes is dan, voor anderen is het alsnog veel.

Het punt is dat ik altijd áls ik geld heb het gelijk uit moet geven. Ik bedenk wat ik die maand allemaal moet betalen (denk aan beltegoed of cadeautjes) en de rest mag van mij gewoon op. Daar heb ik toch voor gewerkt? Zo gaat het dan in mijn gedachte. Als dan een vriendin spontaan aan mij vraagt of ik mee wil gaan lunchen is dit vaak wel een probleem en daar wil ik vanaf. Ik wil gewoon wat geld extra over houden om leuke dingen te kunnen doen. Ik spaar trouwens wel elke maand de helft van mijn loon, dus het is niet dat ik helemaal niets overhoud. Het is bij ons thuis wel de regel dat je niet zomaar aan je spaarrekening mag komen, dus het is dan in principe wel “weg”.

Mijn challenge: Koop dingen die je nodig hebt en probeer meer geld over te houden.
Maar waarom doe je dan niet gewoon een no-buy? Simpelweg, omdat ik weet dat dat niet gaat lukken. Ik weet nu al dat mijn wenkbrauwgel en mijn foundation beide bijna op zijn en die zou ik dan moeten kopen tijdens mijn no-buy. Dan zijn er natuurlijk mensen die ook zeggen, maar tijdens een no-buy mag je wel dingen kopen die je nodig hebt. Bij mij heb je dan het probleem dat ik de grens van wat ik nodig heb niet erg goed zal begrijpen hihi. Daarom wil ik de komende tijd gewoon op gaan letten op wat ik koop en niet te impulsief kopen.

Challenge 2
bloglovin01
Mijn tweede challenge heeft te maken met het lezen en reageren van/op andere blogs. Ik vind dat ik veel te weinig de tijd neem om uitgebreid andere blogs te lezen en erop te reageren. Eigenlijk vind ik dit erg stom van mezelf, want ik weet hoe leuk het is om reacties te krijgen van anderen en dus is het ook wel sociaal als ik dit bij anderen ook doe.

Bij mij gaat het of zo dat ik elke dag bloglovin lees, maar via mijn telefoon. Dan lees ik ten eerste al niet alle artikelen, want ik heb niet constant zin om door te klikken naar websites en ik heb vaak niet erg veel tijd. Ten tweede reageer ik dan ook niet snel, omdat je dat via bloglovin niet gelijk kan. Dus je moet dan doorklikken en nog je naam, e-mail en in mijn geval mijn website intikken. Allemaal teveel moeite dus. Ik wil de komende tijd vaker de tijd nemen om lekker met een kopje thee achter de computer te kruipen, artikelen te lezen en ook zeker te reageren.

Geven jullie jezelf ook weleens challenges? Weten jullie nog een leuke challenge voor mij? Iets omtrent mijn blog?
Liefs, Esther
doei

Vergeet me niet te volgen via Bloglovin!
Twitter: @estherleijtenn
Instagram: @eleijten

8 gedachtes over “Challenge: kopen/reacties

  1. Succes meid! Al herken ik dat laatste ook wel. Ik heb nu vakantie en alle tijd van de wereld om op andere blogs reacties achter te laten. Maar, zodra ik volgende week weer ga werken, moet ik daar de tijd voor vinden. Dat is soms lastig.

  2. Ik ben echt verslaafd geraakt aan het lezen van andere beautyblogs. Bij blogs waar ik regelmatig op kom staan mijn gegevens al klaar, dus hoef ik echt alleen te reageren. Handig!

    1. Ja dat is inderdaad ook wel! Er zijn ook bepaalde blogs die ik dagelijks lees, de wat grotere, terwijl ik de kleinere minstens zo interessant vind.. dus die wil ik wel meer gaan lezen!

  3. Twee leuke challenges! Zelf spendeer ik ook veel te veel haha. Op het moment zit ik op een no-buy, het lukt aardig goed, maar af en toe koop ik stiekem toch wel nog iets. Wel koop ik hierdoor alles veel bewuster, want ik denk eerst drie keer na of ik het wel echt nodig heb, en of ik het wel echt de moeite waard vind etc. Succes in ieder geval met jouw challenges :)

Geef een reactie

