Ik heb LENTEKRIEBELS!

2
Aaaah, ik heb er zo’n last van! Weten jullie waar ik het over heb? Juist, lentekriebels! Vorige week, het zonnetje begon te schijnen. Ik heb geen enkel moment geloofd dat de winter ons kikkerlandje écht over zou slaan, maar zou het dan toch. Please lente, zet eventjes door! Vandaag ga ik jullie vertellen wat ik zo leuk vind aan de lente! Lezen jullie mee?

zonneschijn
Het belangrijkste aan heel de lente is dat de zon gaat schijnen. Het wordt warmer. Na de koude winter (die dit jaar wel mee viel) hebben we toch allemaal behoefte aan de zon. Vooral op blogs merk ik nu dat iedereen blij is dat de lente voor de deur staat en ook op twitter hoor je er iedereen over. Lovely!

langer licht
Het tweede wat mij ontzettend blij maakt is dat het langer licht is. Als ik nu iets wil ondernemen op een dag hoef ik dat niet per se voor het avondeten te doen, omdat het anders donker is. Op het moment is het tot iets later dan 6 uur licht, maar binnenkort wordt de klok weer verzet en kunnen we weer genieten van de lange dagen. Ik vind het ook veel fijner om op te staan als het al licht is, dan wanneer het nog donker is. Yay voor blogfoto’s maken in de avond!

lente
Bij de lente horen ook weer andere accessoires dan in de winter. In de winter zie je veel warme sjaals en dikke vesten. In de lente komen de zonnebrillen tevoorschijn, de luchtige sjaaltjes, de spijkerjasjes! Ik kan niet wachten om weer nieuwe zonnebrillen te gaan kopen en leuke jasjes die je dan gewoon kan dragen zonder verder een jas aan te hoeven. Heerlijk!

Dit zijn voor mij de drie belangrijkste dingen die ik echt heerlijk vind aan de lente, maar er is natuurlijk nog meer. Zo is mijn oma altijd jarig in de lente (april om precies te zijn) en gaan we dan lekker lunchen met de familie. Je kan op een gegeven moment zonder jas naar buiten. Als je van dorpje naar dorpje fietst zie je overal de bloemetjes uit de grond komen en de lammetjes rondrennen, want ook dat hoort bij de lente. Wat ik ook heel leuk vind is dat de vrolijke kleren weer uit de kast komen. Hoeveel warme vesten je ziet in de winter hoeveel kleurige hemdjes en jasjes er tevoorschijn komen in de lente.
Het enige negatieve aan de lente is is dat de hooikoorts weer opkomt. Ik heb hier zelf ook last van, maar ik heb het twee weken geleden al gehad! Apart hè. Komt gewoon omdat de natuur helemaal van de wap af is door deze milde winter. Zou dit ook betekenen dat de zomer ons landje overslaat? Ik hoop het niet!

Wat zijn jullie leukste dingen van de lente? Hebben jullie ook zo’n lentekriebels?
Liefs, Esther
doei

Vergeet mij niet te volgen via Bloglovin!
Twitter: @estherleijtenn
Instagram: @eleijten

4 gedachtes over “Ik heb LENTEKRIEBELS!

Geef een reactie

