Review: Kruidvat shampoo & conditioner

shampoo bla
Het leek wel alsof de producten uit de grond omhoog kwamen, ongeveer een maand geleden. Op bijna elke blog heb ik er wel over gelezen: deze shampoo en conditioner. Kruidvat heeft een nieuwe lijn met onder andere deze twee producten, maar ze hebben ook nog andere shampoos en conditioners. Ik heb gekozen voor de Moroccan Argan Oil, omdat arganolie ontzettend goed schijnt te zijn voor je haar. Vandaag ga ik jullie vertellen wat ik vind van deze producten. Lees mee!

Ik heb jullie al eens eerder verteld dat een shampoo en/of conditioner voor mij niet veel verschil uit maakt. In elk geval merk ik het zelf niet. Ik blijf het wel testen, omdat ik van anderen hoor dat het fijne producten zijn. Of gewoon omdat ik nieuwsgierig ben..

IMG_20140305_151613
Ik heb de shampoo en conditioner met Moroccan Argan Oil. De producten liggen nu in de winkel bij het Kruidvat. De shampoo kostte €1,39 en de conditioner kostte me €1,59, net ietsje duurder dus. In verhouding met andere shampoos zijn deze erg goedkoop, aangezien je twee flessen hebt met 500ml voor samen €2,98! Nu nog hopen dat ze fijn zijn.

Kruidvat zegt over deze producten:
De shampoo (op de achterkant van de conditioner staat hetzelfde) is speciaal ontwikkeld om droog en pluizig haar intensief te verzorgen. Verrijkt met Marrokaanse argan olie, bekend om zijn voedende en verzachtende eigenschappen. De olie wordt snel in het haar opgenomen, waardoor het haar niet zwaar of vettig gaat aanvoelen, maar juist heerlijk luchtig, zacht en soepel.
Er staat ook een gebruiksaanwijzing op, wat wel handig is. Maar ik denk dat de meeste van ons wel weten hoe je een shampoo en/of conditioner gebruikt.

IMG_20140305_151714IMG_20140305_151733
Ik ben in principe niet heel erg thuis in de ingrediënten van producten, maar ik weet ondertussen wel dat het ingrediënt dat bovenaan staat ook het meeste in het product zit. Daarom ging ik kijken waar de Moroccan olie stond op de lijst, omdat ik dat dan toch wel belangrijk vind. Bij beide producten staat water bovenaan, dat zit dus het meest verwerkt in de producten. Verder vind je ook bij beide producten het ingrediënt argania spinosa oil vrij bovenaan. Dit is wat mij betreft prima.

IMG_20140305_151636IMG_20140305_151629
De verpakking – De verpakking van de producten is bijna hetzelfde. Het zijn grote blauw/groene flessen. Er staat duidelijk op vermeld welk product waarvoor is en wat erin is verwerkt. Ook staat er op de voorkant dat het het haar zacht en soepel zou moeten maken en dat de producten zijn gemaakt voor droog en pluizig haar. Ik vind de verpakking best goedkoop ogen, maar ik vind dit nooit zo erg. De producten zijn namelijk ook erg goedkoop. De verpakking is lekker duidelijk.
De geur – Ik ben van haarproducten gewend dat ze lekker zoet en fris ruiken. Deze producten ruiken niet zo zoet. Ik vind ze juist heel natuurlijk ruiken. Ik raad jullie niet aan om aan de fles te ruiken in de winkel, want ik vind ze zo echt niet lekker ruiken. Op het moment dat je ze gaat gebruiken in je haar is de natuurlijke geur iets minder overheersend en ruikt het lekkerder.
De substantie – De shampoo is wat vloeibaarder dan ik gewend ben van een shampoo. Hij heeft een shimmery wit doorschijnende kleur. Hij schuimt goed en is makkelijk te verdelen over je haar. De conditioner is precies wat je verwacht van een conditioner. Hij is wit en lekker vloeibaar/gelachtig. Ik vind de conditioner erg fijn, maar hij gaat wel veel sneller op dan de shampoo.

Hebben jullie dat ook altijd? Dat de conditioner veel sneller opgaat dan de shampoo, terwijl je in verhouding veel minder conditioner gebruikt. Weet iemand waardoor dit komt?

IMG_20140305_151621
Kortom, ik vind deze shampoo en conditioner erg fijn. Ik raad je wel echt aan ze in combinatie te gebruiken, want zonder de conditioner vind ik wel dat mijn haar een beetje droog aanvoelt. Verder verzorgen deze producten mijn haren erg goed en ruiken ze lekker natuurlijk. Voor de kleine prijs zijn het zeer fijne producten.
Zijn jullie al bekend met deze producten? Welke shampoo/conditioner zouden jullie me zeker aanraden?
Liefs, Esther
doei

Vergeet me niet te volgen via Bloglovin!
Twitter: @estherleijtenn
Instagram: @eleijten

Een gedachte over “Review: Kruidvat shampoo & conditioner

  1. Heb je ze toch gekocht? Ik heb ook altijd hetzelfde voor met conditioner.. Waarom verkopen ze die niet in grotere flessen!!??

Geef een reactie

