Mening: high-end/dure producten kopen

bloems

High-end producten (of gewoon dure producten), ik denk dat elke beautylover even over het randje geduwd moet worden. Sommige producten zijn net iets duurder dan de producten die je voorheen kocht, maar er zijn ook overdreven (naar mijn mening) dure producten. Die het geld uiteindelijk helemaal niet waard zijn, of die niets beter zijn dan budget producten. Vandaag wil ik het hier over hebben met jullie. Hebben jullie veel dure producten? Wat haalt jullie over om dure producten te kopen?



Ik weet het nog goed.. Ik had alleen nog maar budget producten, dus merken als Catrice, Essence en Maybelline enz. Ik wilde echt graag een keer wat duurdere producten proberen en aangezien alle andere bloggers dol waren op M.A.C. ben ik daar ook maar mee begonnen. Inmiddels heb ik al heel wat dure producten verzameld en vind ik de stap ook niet meer heel groot om een duur product te kopen, maar hoe zit dat bij jullie?

Ik snap heel goed dat het een grote stap is om je eerste dure product te kopen. Wat nou als het een miskoop is? Of misschien krijg je wel spijt naderhand, omdat je het toch te duur vond? Wat haalt jullie nou over om iets duurs te kopen? Ik vind het altijd erg belangrijk om te weten dat ik het product ook daadwerkelijk ga gebruiken. Wat nou al geef ik €28,- uit aan een highlighter en ik gebruik hem nooit. Dan zou ik echt buikpijn hebben.

Ik heb inmiddels al vele dingen verzameld: Naked 1 palette, twee lipsticks van YSL, een lipstick van Lancome, een highlighter van M.A.C., drie blushes van M.A.C., Inglot palette, drie lipsticks van M.A.C…. En ik zal vast nog wel wat dingen zijn vergeten. Maar ben ik ook blij met alle producten? Nee. Sommige dingen had ik beter niet kunnen kopen en daar heb ik dan ook echt spijt van. In mijn challenge afgelopen week hebben jullie kunnen lezen dat ik er de komende tijd beter op wil gaan letten om dingen te kopen. Ik vind het belangrijk dat ik niet allemaal goedkope dingen ga kopen, maar een duur ding zal ook flink wat geld kosten. Daarom ga ik op beide dingen letten.

Van welke dure aankoop heb ik spijt? Van mijn M.A.C. oogschaduws, mag ik dit zeggen? Nee, ik denk het niet. De meeste mensen zijn dol op die oogschaduws, maar ik heb er echt helemaal niets mee. De twee die ik dan heb. Ik heb Platina (waar Charlotte van pinkypolish.nl wel helemaal dol op is) en Retrospeck. Ik ben veel meer tevreden over de oogschaduws van Inglot die een stuk goedkoper zijn. Ook heb ik een lipstick gekocht van M.A.C. waar ik spijt van heb, niet omdat hij niet fijn is of omdat de kleur niet mooi is, maar omdat het een kleur is die ik echt maar zelden zou kunnen dragen. Het is een ontzettend felle roze kleur. Ik vind zo’n lipstick echt te duur als je hem bijna niet draagt.

De rest van mijn dure aankopen zijn allemaal goede geweest. De een gebruik ik meer dan de ander, maar het zijn stuk voor stuk prachtige producten die ik graag gebruik. Ze zijn alleen al mooi voor het oog.
Dus wat haalt jullie over om een duur product te kopen?
Liefs, Esther
doei

Vergeet me niet te volgen via Bloglovin!
Twitter: @estherleijtenn
Instagram: @eleijten

2 gedachtes over “Mening: high-end/dure producten kopen

  1. Ik koop vrij makkelijk dure producten, maar ik kijk inderdaad wel of de kans groot is dat ik het veel ga gebruiken; dure oogschaduwpaletten, lipsticks en blushes vind ik prima omdat ik die vaak gebruik. Een bronzer of foundation zou ik minder snel kopen als die duur is omdat ik daarbij een grote kans heb dat ze te donker voor mij uitvallen.

  2. Ik kijk bij het kopen van dure producten naar hoelang ik het al wil hebben, hoe vaak ik het zal gebruiken en of het een product is dat niet op een product lijkt wat ik al heb.

Geef een reactie

