HOW IS ESSIE’S LIFE? #1

blugh

Neem een kijkje in mijn leven!

Een maandje geleden was ik druk aan het leren en samenvatten voor de laatste tentamenweek die er aan zat te komen. Inmiddels is deze tentamenweek voorbij en dat is echt een opluchting. Ik heb alles véél beter gemaakt dan ik had verwacht en zelfs voor de mondelingen (waar ik toch weer bang voor was) heb ik voldoendes gehaald. Dit geeft echt een fijn gevoel zo net voor de examens. Toch zal ik weer hard aan de bak moeten om ook dan mooie punten te halen!

Examens? Dat duurt toch nog wel even?
Deze reactie krijg ik zovaak van familie of vrienden, maar echt jongens het is nog maar 4 weken tot de examens. Dat komt eng dichtbij. Ik heb morgen mijn allerlaatste lesdag en volgende week een extra weekje vrij. We konden kiezen om dan een examentraining te doen, maar aangezien ik al zat examens heb gemaakt in de afgelopen weken (en vorig jaar) vond ik dit niet nodig. Ik denk dat ik deze tijd beter kan besteden aan het leren van mijn examens.

Ik vind het zo onwerkelijk om na 7 jaar toch echt mijn school te moeten verlaten. Het voelt ook erg gek. Ik heb 7 jaren gehad met ups en downs, maar over het algemeen kijk ik terug op een leuke tijd. Ik hoor ook vaak dat dit een van de mooiste tijden is van je leven en ik heb er zeker van genoten. Toch ben ik nu ook wel “klaar” om te gaan studeren. Ik heb er zin in. Ik denk dat ik eindelijk de juiste keuze heb gemaakt wat opleiding betreft en ik heb er heel veel zin in. Ik ben gegaan voor sociale studies en denk dat dit erg goed bij mij past.

Buiten school om vind ik het de laatste tijd weer heerlijk om mezelf even terug te trekken met een leuk boek of gewoon met een muziekje op. Ik vind het zo fijn om even alleen te zijn en ik kan echt genieten van de rust. Even Tumblr doorzoeken of alle tweets lezen, ik vind het heerlijk.

Ik heb de laatste tijd helaas bijna geen blogs meer gelezen. Gewoon omdat er zo’n stapel op me ligt te wachten, het zijn meer dan 1000 artikels die ik heb gemist. Baal er wel een beetje van, maar denk dat ik ze gewoon allemaal markeer als gelezen en dan weer rustig aan begin met het lezen van mijn favoriete blogs. Ik ga de komende tijd wel even kijken welke blogs ik wil blijven lezen en welke niet meer. Dit doe ik trouwens ook bij mijn Facebook, Twitter en Instagram. Erger ik me aan iemand? Unfollow. Waarom zou je iemand blijven volgen als je je er aan ergert? Daar ben ik heel makkelijk in de laatste tijd.

Kortom, mijn leven is momenteel redelijk rustig en ik kan niet meer wachten tot ik hopelijk mijn diploma in ontvangst kan nemen!
Liefs, Esther
doei

Een gedachte over “HOW IS ESSIE’S LIFE? #1

Geef een reactie

