COLUMN | BEN JE ZIEK OFZO?

ziek

Ben je ziek ofzo? Deze vraag krijg ik de laatste tijd best vaak te horen. Ik denk dat jullie allemaal wel weten dat ik graag make-up en beautyproducten koop, ik ga er alleen soms iets te ver in. Ik heb vaak al voordat ik mijn loon krijg allerlei ideeën om mijn loon aan uit te gaan geven. Ik weet zeker dat ik niet de enige ben met dit probleem, maar toch wil ik er echt vanaf. Ik ben het beu.

Daarom heb ik besloten om tegenwoordig beter na te denken voordat ik iets koop. Heb ik het echt nodig? Heb ik niet al een soortgelijk product? Kan ik het later ook nog kopen? Heb ik er genoeg geld voor? Dit lukt best goed moet ik zeggen. Sinds Lille (hiervan hebben jullie een shoplog kunnen zien) heb ik een nieuwe foundation gekocht, die op was, een blush van Essence en een lipstick van M.A.C. Misschien is dit voor sommige mensen nog steeds veel, maar voor mij is dit echt heel erg weinig.

Als ik tegen iemand zeg dat ik dus minder make-up koop valt negen van de tien keer hun mond open. Wat? Jij? Minder make-up kopen? Ben je ziek ofzo? Ik geef ze geen ongelijk, maar het is echt zo. Ik moet zeggen dat het nu wel weer begint te kriebelen, maar ik hou me goed in. Binnenkort heb ik de Beautygloss party en daar ga ik toch wel weer wat kopen. Dat mag ik ook van mezelf.

Ik ben dus aan het leren om beter met mijn geld om te gaan en ik vind het echt een uitdaging. Wel een leuke uitdaging eigenlijk. Ben benieuwd of het me gaat lukken om bij alles beter na te denken voordat ik het koop. Hoe zit dit bij jullie? Doen jullie met me mee?
Liefs, Esther
doei

Een gedachte over “COLUMN | BEN JE ZIEK OFZO?

Geef een reactie

