COLUMN | HET VERSCHIL DAT MAKE-UP KAN MAKEN

lauren conrad

Ik las deze week dit artikel op de blog van Lotte (lottelovesbeauty.nl) en ik raakte er echt door geïnspireerd. Ik denk dat het goed is dat we hier bij stil staan. Er zijn zoveel meiden (en tegenwoordig ook steeds meer heren) die dagelijks make-up dragen, maar de helft staat er waarschijnlijk niet bij stil hoeveel je jezelf ermee kan verwijderen. Of juist wel, als je je achter je make-up verstopt.

Make-up is voor mij een hobby. Zelfs meer dan een hobby, het is mijn passie. Mezelf opmaken hoort bij mijn dag en ik neem er graag de tijd voor. Ik vind het leuk om complimentjes te ontvangen over mijn make-up en ik vind het ook leuk als mensen mij om tips vragen voor make-up. Ik draag het dagelijks, maar ik verstop me er niet achter. Als ik een ontstoken oog heb ga ik makkelijk zonder make-up de straat op en als ik geen zin heb om me op te maken (gebeurt niet vaak) dan doe ik het simpelweg gewoon niet.

Toch zijn er ook veel meiden die zich écht verstoppen achter hun make-up. Zij niet de deur uit zonder ontzettend dikke laag foundation en 100 lagen mascara. Besef hoe erg dit eigenlijk is. Make-up maakt je nou eenmaal mooier dan je eigenlijk bent, als je het goed gebruikt. Maar ik denk niet dat het de juiste manier is om je erachter te verbergen. Probeer ook eens de straat op te gaan zonder make-up. Het is goed voor je gezicht om een dagje te kunnen ademen, maar mensen zullen je echt niet zo gek aankijken als je denkt. Zelf heb je het maar amper in de gaten, want je voelt je make-up niet zitten.

Ik denk dat we allemaal blij moeten zijn hoe we eruit zien van onszelf. Ik hoop dat je door dit artikel misschien meer beseft hoe erg het eigenlijk is om je te verstoppen achter make-up. Be confident, let your face breath!

Liefs, Esther

Geef een reactie

