DAGJE UIT | PARIJS

20140531_151046
Zoals beloofd kwam er nog een verslagje van mijn dag in Parijs, alweer twee weken geleden. Het was de vierde keer dat ik mee mocht en ik heb er weer van genoten. Parijs is gewoon écht ge-wel-dig!

We zaten in de bus en hadden voor de dag eigenlijk amper iets gepland wat we wilden doen. Het enige wat we per se wilden was eten in de buurt van de Notre Dame, omdat je daar allemaal gezellige straatjes hebt met heel veel verschillende eettentjes en verder zouden we wel zien hoe de dag ging lopen.

20140531_115857
Nadat we de metro weer een beetje uitgevogeld hadden gingen we richting het winkelcentrum Les Halles. We hadden al vaker gehoord dat dat een leuk centrum moest zijn, dus de keuze was niet moeilijk. Onderweg naar het centrum kwamen we nog Sephora en Forever 21 tegen.

Het centrum zelf was in principe best leuk, maar het was ondergronds en alles wat ondergronds is in Parijs stinkt. Het is gewoon allemaal heel muf en vies en niet netjes afgewerkt. Het is gewoon heel anders dan wij gewend zijn. In het winkelcentrum zaten onder andere New Look, Kiko, H&M en nog veel verschillende andere winkels.

20140531_153828
Toen wilden we richting de Sacre Coeur. Op deze foto zie je voor het gebouw een trap en daar wilden we op gaan zitten, want daar heb je een heel mooi uitzicht. Nou is het zo dat er een soort van kabelbaan naar boven gaat, waardoor je dus niet heel dat eind naar boven hoeft te klimmen. Wat denk je? Stappen we bij het verkeerde metrostation uit waarbij we eerst al 10 trappen moesten nemen om uit het station te komen en daarna echt helemaal naar boven moesten klimmen. Zonder trap, gewoon een weg die heel stijl omhoog ging. Het was warm en wij waren kapot. Tot we boven waren..

20140531_151245
Wauw. Wat is dit mooi zeg. We hebben hier ook echt wel even een tijdje zitten kijken. Dagdromen. Staren. Ik vond het in het echt stukke mooier dan op de foto, maar het is iets. Het was de moeite om helemaal naar boven te klimmen.

20140531_153824
Voor de slimmeriken onder ons.. Ik zou toch wel echt het metro station nemen die stopt bij de kabelbaan. Zo heel lang hoef je er niet voor te wachten en het metro kaartje is gewoon geldig bij de kabelbaan. Het kost dus niets extra’s.

20140531_172315
Toen gingen we inderdaad naar de Notre dame om een hapje te eten. We waren moe, uitgeput en het maakte ons eigenlijk niet meer zoveel uit waar we terecht gingen komen. Dus pizza. Het was een gezellig tentje en helemaal niet zo duur. Tot we de kaart kregen.. €5,- voor een drankje is toch wel heel erg veel. Alleen we hadden allebei overdag nog niets gekocht dus vonden we het wel kunnen. Ik koos voor een pizza tonijn en Laura had een pizza funghi. De berg rucola op mijn pizza was er trouwens erg lekker bij! Het ziet er ook nog eens lekker uit :-)!

20140531_174925
Misschien wel grappig om even te laten zien. In Parijs zie je echt overal de hele dag door allemaal vrijgezellenfeestjes. Tegenover het restaurantje waar we zaten te eten zat zo’n tent waar die mensen van vrijgezellenfeestjes heen gingen. Zo hingen er allemaal bh’s aan de lamp en keken wij op een gegeven moment tegen een man aan die alleen nog zijn ondergoed aan had. Grappig zo tijdens het eten!

Daarna hebben we de metro gepakt naar de Champs-Élysées en zijn we zo terug gelopen naar de bus. We zijn niet op heel veel plaatsen geweest, maar voor mij was het de vierde keer en voor Laura de derde keer dus de standaard dingen hadden we allemaal wel gezien. Denk aan de Eifeltoren, Arc Du Triomph, Louvre enz..
Liefs, Esther

7 gedachtes over “DAGJE UIT | PARIJS

  1. Lijkt me heerlijk zo’n dagje :) Ik ben een dag naar London geweest, Parijs lijkt me ook wel weer leuk. Daar ben ik ooit met school (ook voor een dag) geweest. Mag ik vragen hoe je dat tripje altijd doet? Gewoon per bus zie ik, bij welke maatschappij?

  2. Parijs lijkt mij echt een heerlijke stad om te winkelen. Heb je nog veel leuke dingetjes gekocht? Ik ben benieuwd! Ik vond het leuk om dit artikel te lezen! Liefs!

  3. Oh my, wat een geweldige foto’s en verslag! Al die bh’s aan die lamp en die man die in zijn ondergoed voorbij schoof, hilarisch joh. :’) Ik moet daar ook altijd om lachen in Amsterdam, daar zie je ook altijd figuren joh. Lekker dat het food zo goedkoop was!

Geef een reactie

