VOORDELEN | WATER DRINKEN

h20
Ik schreef al een artikel over de app “Water your body”, maar wat zijn nou de voordelen van water drinken? Lees mee!

Ik heb op internet even wat gelezen en het schijnt zo te zijn dat teveel water drinken ook slecht voor je kan zijn. Je plast het teveel aan water uit en dit neemt goede stoffen met zich mee. Kijk hier dus wel voor uit.

  1. Water drinken is gezond. Ik neem aan dat als je meer water gaat drinken je de frisdranken laat staan. Water is zeker veel beter voor je dan frisdrank. Het schijnt ook zo te zijn dat water beter helpt tegen de dorst. Bij mij klopt dit wel na bijvoorbeeld het sporten, maar op momenten dat ik overdag gewoon dorst heb kan het ook zijn dat ik echt iets zoets nodig heb.
  2. Water drinken geeft je een betere huid. Ik heb dit al zovaak op blogs gelezen en in youtube videos gehoord, maar ik heb er nooit in geloofd. Toch is het écht zo! Ik heb in februari veel water gedronken (eigenlijk bijna alleen maar) en mijn huid werd echt stukken beter. Het voelde gezonder aan en er waren minder oneffenheden! Is dat niet wat we allemaal willen?
  3. Water drinken geeft je een schoon gevoel en geeft je energie. Dit klinkt misschien stom, maar voor mij voelt het wel zo. Alsof het water je zuivert van binnen. Ook is het zo dat ik me een stuk energieker voel als ik veel water drink. Heb veel meer energie om dingen te doen.

    20140610_123943
    Handige tip: Bij de Albert Heijn to go hebben ze “detox water”. Ik ben niet de juiste persoon om uit te leggen waar het precies goed voor is. Ik weet wél dat het flesjes water zijn voor €1,75 waar dan kruiden/fruit/groenten in zitten. Ze hebben twee verschillende. Water met citroen en munt en eentje met komkommer en dille. Is weer eens wat anders dan dat gewone water de hele tijd!

Dus mensen, enjoy your water!
Liefs, Esther

5 gedachtes over “VOORDELEN | WATER DRINKEN

  1. Op het werk probeer ik ervoor te zorgen dat ik mijn anderhalve liter water drink. Gewoon zo’n grote fles op je bureau en telkens je oog erop valt even doordrinken :)

Geef een reactie

