WAT IS HET TOCH FIJN OM EEN VROUW TE ZIJN!

girls just want to have fun
Soms moet je even stil zijn bij de positieve dingen in het leven. De meeste van ons zijn vrouw en wat kunnen wij vrouwen klagen over het “vrouw zijn”. We overdenken alles, we zijn van het mindere geslacht, moeten elke maand ongesteld worden en als we zwanger zijn moeten we ook nog eens negen maanden met een dikke buik rondlopen. Toch heeft het “vrouw zijn” ook positieve kanten. Die zet ik vandaag op een rijtje.

Het allerbelangrijkste punt is voor mij toch wel dat je geen excuus hoeft te hebben om uren voor de spiegel te staan. Wij vrouwen mógen dat. Wij kunnen uitgebreid in bad, onze haren krullen en ons opmaken en komen vervolgens als herboren terug uit de badkamer. Hóe fijn is dat gevoel? Fijn, right? Wat nou ongesteld, wij kunnen intens genieten hiervan. Probeer het eens om te draaien en zie het van de positieve kant.
Mijn diploma uitreiking is vanavond en ik kan niet wachten tot ik zometeen de badkamer in ga duiken om me uitgebreid op te maken en mijn haren te krullen. Daarna trek ik mijn maxi dress aan en voel ik me als herboren. Ik ben al uitgebreid in bad geweest, lekkere bruisbal erin, tijdschriftje erbij en genieten maar! Ben ik de enige die hier zo van kan genieten of delen jullie dit met mij?

Dan zijn er nog een paar dingen die positief zijn aan het vrouw zijn.
– We kunnen uren shoppen
– We hoeven geen initiatief te tonen naar jongens toe (lekkers ouderwets, maar toch)
– We kunnen de mooiste kleren en schoenen aan
– We hebben NOOIT genoeg make-up
– We krijgen hogere punten bij gym
En zo kan je nog eindeloos doorgaan. Dus het “vrouw zijn” is stiekem best leuk! Geniet hiervan!
Wat vinden jullie het leukste aan vrouw zijn?
Liefs, Esther

Een gedachte over “WAT IS HET TOCH FIJN OM EEN VROUW TE ZIJN!

Geef een reactie

