Visionboard 2015


20150210_203940Al jaren heb ik een visionboard willen maken en al jaren komt het er gewoon niet van. Dit jaar besloot ik het anders aan te pakken. Ik heb in de eerste week van januari elke vrije minuut tijdschriften doorgespit en uiteindelijk twee uur de tijd genomen om het allemaal op te plakken. Wat ben ik blij dat ik het eindelijk heb gedaan!

Wat is een visionboard?
Een visionboard is (in mijn geval) een canvas waarop je alle dingen die je graag wilt doen of bereiken plakt. Het zijn eigenlijk gewoon dingen die een grote rol spelen in jou leven. Het is bewezen dat doelen eerder uitkomen als je ze elke dag ziet, zet je visionboard dus vooral op een opvallende plek in huis neer. Ik zelf heb hem op de plank boven mijn bureau gezet. Zo word ik elke keer aan mijn doelen herinnerd, maar ik vind het ook erg leuk staan!
Mij leek het leuk om mijn visionboard met jullie te delen, omdat jullie er op deze manier gelijk achter komen wat op dit moment een belangrijke rol speelt in mijn leven. Dit zijn automatisch ook de onderwerpen waar jullie artikels over kunnen verwachten!

20150210_204005

Wat staat er op mijn visionboard?
Er staan ten eerste een aantal dingen op die ik graag zou willen hebben/kopen/krijgen/meemaken, waarvan ik niet verwacht dat dat gaat gebeuren in 2015. Toch heb ik deze op mijn visionboard geplakt, omdat het juist de bedoeling is dat je de dingen die je wilt bereiken eerlijk uit. Ik heb het bijvoorbeeld over de reis naar Ibiza. Ook staat er een sporthorloge (ik wil het liefst de Garmin), Michael Kors horloge, Clarisonic, reis naar Londen en een Chanel eken op mijn Visionboard. Eind 2015 zullen we zien wat hiervan terecht is gekomen.

Dan is er ook nog een groot thema, make-up. Eens een make-up liefhebber, altijd een make-up liefhebber. Toch is het ook iets waar ik soms niet genoeg tijd voor vrij maak, wat ik wel zou moeten doen. Mezelf opmaken of mijn nagels lakken kan voor mij heel veel rust brengen. Afgelopen weken heb ik tentamens gehad en dan neem ik er veel te weinig tijd voor. Dit wil ik in 2015 meer gaan doen, vooral mijn nagels. Die verwaarloos ik de laatste tijd zo erg en dat is niet de bedoeling.

Een ander thema dat je kan zien is sporten, een thema dat jullie nog niet eerder voorbij hebben zien komen op mijn blog. In 2014 (en eerder) heb ik meerdere keren de poging gedaan om een vaste routine te vinden in het sporten, maar uiteindelijk zet ik nooit helemaal door. In december is dit aan me gaan freten en daarom heb ik besloten het opvallend op mijn visionboard te plaatsen zodat ik er nu écht aan moet gaan werken. Een leuke quote die erop staat is: “Sporten is voor mij net als tanden poetsen, ik doe het gewoon!” Als ik dat kan bereiken, zou dat heel mooi zijn.

Dan staan er nog twee inspiratiebronnen op mijn visionboard. De eerste is Mascha van beautygloss. Zij is en blijft voor mij een voorbeeld. Hoe zij alles weet te bereiken en hoe positief zij in het leven staat, daar kunnen velen van ons veel van leren (waaronder ik). Een andere inspiratiebron is Lauren Conrad, wat is het toch een ontzettend knappe vrouw. Ze ziet er altijd tot in de puntjes verzorgd uit en dat is al iets wat mij inspireert.

Vriendschap en liefde heb ik ook een plek gegeven op mijn visionboard. Vrienden voor het leven spreekt voor zich denk ik hè ;-)! Voor mijn liefde staat sprookjesland, dit omdat het nog steeds super goed gaat tussen Mike en mij en het eigenlijk gewoon voelt als een sprookje.

Als laatste kan je nog een aantal dingen vinden die mij gewoon blij maken. Lachen, leef je leven nu en all eyes on you.

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om een kijkje te kunnen nemen op mijn visionboard. Dit zijn ook zo’n beetje de thema’s die jullie kunnen verwachten rondom mijn blog. Veel lees plezier!

Liefs, Esther

8 gedachtes over “Visionboard 2015

  1. Super mooie doelen heb je voor jezelf bedacht! & realistisch! Ik wil ook zoo graag een horloge van Micheal Kors :) & Lauren is ook mijn meest grootste voorbeeld!

  2. Super leuk! Ik maak ook altijd storyboards. Heb zo’n 100 tijdschriften en ik durf niks weg te gooien omdat er een mooi plaatje in kan staan. Het is eigenlijk al een tijdje geleden. Binnenkort toch nog maar eentje maken. Dankje voor de inspiratie! X Lauri

Geef een reactie

