Life – volg je dromen


dromenvangerHoe vaak hoor je het wel niet dat mensen ongelukkig zijn. Ze volgen de verkeerde studie, doen werk wat ze eigenlijk niet aan staat of hebben een partner die ze eigenlijk helemaal beu zijn. We hebben maar één leven en ik vind dat we hierin moeten gaan voor wat we écht willen. Maar wat willen we nou eigenlijk?

Waar sta jij in het leven?
Ik denk dat het voor ons allemaal belangrijk is om eens stil te staan bij wat je tot nu toe hebt bereikt in je leven. Hoe ziet je leven eruit? Wat voor vrienden heb je? Heb je een partner? Volg je een studie of heb je een baan? En het aller belangrijkste: ben je hier gelukkig mee? Bekijk je leven eens tot nu toe. Ik zelf doe dit de laatste tijd steeds meer. Terug kijken op mijn leven en kijken op welke dingen ik trots ben en welke dingen ik het liefst zo snel mogelijk wil vergeten.

Welke dingen wil jij koesteren in je leven?
Het is belangrijk om stil te staan bij de dingen die je hebt, die goed gaan, waar je trots op bent en de dingen die je wilt behouden. Pak eens een moment om na te gaan welke dingen allemaal op jou pad zijn gekomen die je nooit had durven dromen. Dingen die je misschien aan bent gegaan met het idee dat je het nooit af zou maken, maar dat je het tóch hebt gedaan. Ik zelf ben bijvoorbeeld erg trots dat ik uiteindelijk toch door heb gezet om mijn rijbewijs te halen. Ik ben vier keer op geweest en ik was er helemaal klaar mee, toch ben ik er voor gegaan en daar ben ik nu erg blij mee. Toen ik een keer ben blijven zitten en zelfs een keer ben gezakt op de Havo had ik niet durven dromen dat ik nu op het Hbo zou zitten en het nog goed zou gaan ook. Dat zijn voor veel mensen dingen die vanzelfsprekend zijn, maar hé.. Je mag best trots zijn op deze dingen.

quote 1
Welke dingen wil je graag veranderen in je leven?
Naast dat het belangrijk is om bij de positieve dingen stil te staan, mag je ook wel eens een kritische blik geven op je leven. Wat gaat er minder goed of zou je anders willen zien? Jullie hebben in mijn artikel over mijn Visionboard gezien dat ik in 2014 (en daarvoor) meerdere keren heb geprobeerd om vast te gaan sporten, dit is telkens mislukt. Ik baal hier echt van, daarom is dit voor mij nu een uitdaging om er toch echt voor te gaan! Je mag jezelf best eens een schop onder je kont geven of misschien zijn het de mensen om je heen die een schop onder hun kont verdienen.

You only live once..
People, we leven maar één keer. Daarom is het belangrijk om stil te staan bij deze dingen. Zorg ervoor dat je de dingen doet en bereikt die jij belangrijk vind. Sta stil bij de dingen die je belangrijk vind en het belangrijkste nog: wees gelukkig!

4 gedachtes over “Life – volg je dromen

  1. Wat een mooi, inspirerend artikel. Het is inderdaad heel belangrijk om stil te staan bij datgene wat je hebt en datgene wat je graag zou willen veranderen. Wat goed om te lezen dat je zo hebt doorgezet om je rijbewijs te halen, maar vooral om toch dat diploma in je pocket te hebben gekregen. Het leven zit vol (mooie!) curveballs.

Geef een reactie

