Nieuwe look – Brillemans!

Nieuwe look bril
Wauw, wie had dat ooit gedacht? Es aan de bril? Ik heb hem nu een paar dagen en ik ga jullie vertellen waarom ik er een heb (omdat je niet goed kan zien, duh) en hoe hij me bevalt! Al zal je het niet verwachten, door een bril kijken is gekker dan je denkt.

Al weken, wat zeg ik? Al maanden moest ik weer eens langs de opticien om mijn ogen te laten meten. Wij bestellen mijn lenzen altijd online, omdat dat een stuk goedkoper is dan in de winkel. Het enige nadeel is dat je dan zelf een keer in de zoveel tijd je oogmeting moet betalen, wat je dan telkens weer uitstelt. Hoe dan ook.. Het was zo ver. Samen met mijn vriend stond ik binnen bij de opticien en we moesten nog even wachten. “Pas eens een bril!” zei mijn vriend. Tientallen brillen later had ik eindelijk een soort collectie gevonden die me nog een beetje stond en ik vroeg voor de gein hoeveel hij mocht kosten. Was het natuurlijk net een aanbieding..

bril
Twee weken later draag ik mijn bril al een aantal dagen en wat ben ik er blij mee! Hierboven zie je mijn montuur. Ik heb gekozen om een bril te nemen bij mijn lenzen, omdat ik regelmatig ontstoken ogen heb. Dan mag ik mijn lenzen niet in en zie ik dus geen fluit. Ik ben dan (vind ik zelf) best wel beperkt, als iemand hoi zegt zie ik niet wie het is, maar ik kan bijvoorbeeld ook niet auto rijden. Nu kan ik in de ochtend eerst even mijn bril op zetten om wakker te worden en daarna rustig mijn lenzen in doen. Ideaal!

Wat ik niet had verwacht is dat het zó ontzettend gek is om een bril te dragen, zeker als je van lenzen af komt. Als je lenzen in hebt bewegen jou lenzen mee met waar je naar toe kijkt. Bij een bril is dit niet het geval en moet je dus echt je hele hoofd draaien. Ik merk dat ik dit echt niet gewend was, ik draai alleen met mijn ogen. Ik kijk stiekem best vaak onder mijn bril door en dan moet ik echt even een knop omzetten: ‘hoofd meedraaien Es!’. Het is natuurlijk een kwestie van wennen, maar het heeft al wel een aantal hilarische momenten opgeleverd.

20150212_161620
Al met al is het voor mij ideaal om een bril te hebben voor erbij! Ik stap in bed en zet mijn bril af en ik word wakker en zet mijn bril af. Geen gedoe met lenzendoosjes en lenzenvloeistof, heer-lijk! Stiekem vind ik hem nog best leuk staan ook. Het zal nog een tijdje wennen zijn, maar ik denk dat het helemaal goed komt.

En oh ja, een vraagje voor de brillendragers! Hoe maken jullie je op? Ik zet dan mijn bril af, maar vind echt dat ik dan maar de helft zie. Zijn hier bepaalde trucjes voor? Let me know!
Liefs,
Esther

4 gedachtes over “Nieuwe look – Brillemans!

Geef een reactie

