No buy voor onbeperkte tijd.

hoi
Once in a while you have to treat yourself, daar zijn we het allemaal mee eens niet waar? Toch vind ik dat het eens moet stoppen. Ik heb een gat in mijn hand en dit gat moet dicht. Ik ben iemand die het liefst meteen gaat winkelen als haar loon binnen is en ik heb altijd een stukje maand over aan het einde van mijn loon. Maar ik wil er iets aan doen, lezen jullie mee?

20150201_173000
Waar gaat mijn geld dan aan op?
Vroeger was het grootste probleem by far make-up. Ik kwam er vijf jaar geleden achter dat er blogs bestonden achter Youtube-kanalen. Dit heeft heel veel veranderd voor mij. Ik begon niet alleen te experimenteren met make-up, maar ik ging het ook kopen. De eerste fase was: zo veel mogelijk. Dat betekent dus de Catrice en Essence schappen leeg plunderen en heel trots zijn op alles wat je hebt. En dan op een dag besluit je eens een keer te investeren in een M.A.C. product en als je dat eenmaal hebt gedaan gaat het helemaal de verkeerde kant op. Je komt er achter dat deze producten toch wel een tikkie beter zijn en dan komt de fase dat je gaat experimenteren met duurdere/high-end make-up. Tot ongeveer 4 maanden geleden ging heel mijn geld daar aan op. Momenteel zit ik in een fase dat ik (thank god) geen make-up meer koop als het niet nodig is. Ik heb één foundation, één mascara en één eyeliner en pas als deze op zijn koop ik nieuwe. Van de rest heb ik allemaal nog genoeg dus ik kan nog een hele tijd vooruit!


Dus.. Ik koop geen make-up meer, maar mijn geld gaat nog steeds op. Waar aan dan? Dat is de vraag die ik mezelf regelmatig stel. Waar blijft het toch in godsnaam allemaal. Het gaat zo ontzettend snel op, zonder dat je er erg in hebt. Ik denk steeds bewuster na bij de dingen die ik koop, maar toch gaat het nog niet helemaal zoals ik zou willen. Lees: hier een parfum, daar een  bruisbal, hier een ring en daar een paar nieuwe sportschoenen.

20150118_131701
Vorige week ging mijn oude telefoon kapot en besloot ik een Samsung Galaxy S5 te kopen. Ik heb hier echt echt heel goed over nagedacht en ik heb een afspraak gemaakt met mezelf. De afspraak is dat ik de telefoon mocht kopen als ik de komende maanden echt even geen onzin meer ga kopen. Dus gewoon boterhammen van thuis meenemen en geen lunch kopen op school en geen nieuwe parfum of andere dingen die ik niet écht nodig heb. Of dit een eerlijke afspraak is weet ik niet. Ik heb de beloning er eigenlijk al voor gehad, maar toch heb ik het idee dat het dit keer wel gaat lukken en ik hoop dat jullie me motiveren.

Het idee is dus dat ik een no buy heb voor de komende paar maanden. Niet even uit eten met mijn vriend en ook geen nieuwe sportkleding. Echt even helemaal niets en denken aan mijn spaarrekening.  Ik hoop dat het mij gaat lukken!

Ik ben heel benieuwd hoe dit bij jullie gaat en of jullie goede tips hebben om te sparen?
Liefs, Esther
P.S. Vergeten jullie me niet te volgen via Bloglovin?
preventwhatifs

5 gedachtes over “No buy voor onbeperkte tijd.

  1. Die vraag die je stelde: waaraan gaat mijn geld steeds op? Die stelt vriendlief ook de laatste dagen. En ik moet zeggen: boodschappen, doktersbezoeken en de apotheker. Nu bedoel ik niet dat ik mijn hele loon daaraan opdoe, maar ik weet nog dat hij mij een pak geld gaf, waarvan nu maar 1/5de meer overschiet. En ja, make up heb ik ook gekocht. Misschien moet ik mezelf wel een no buy geven qua make up? En doen zoals jij doet: het houden bij 1 iets i.p.v. meteen 5 soorten liggen te hebben..

Geef een reactie

