A picture a day – introductie

a picture a day

A picture a day, klinkt het jullie bekend in de oren? Het is afgeleid van de bekende One line a day en Q&A a day boekjes. Ik was aan het brainstormen voordat ik ging slapen voor een leuke rubriek op mijn blog en ik denk dat ik het heb gevonden. Vandaag ga ik uitleggen wat ik precies heb bedacht en alvast een kleine voorproefje geven. Lezen jullie mee?

Heel veel bloggers plaatsen wekelijks een foto diary. Van sommige bloggers vind ik het leuk dit te lezen, maar van de meeste vind ik het een overbodig artikel. Waarom? Omdat deze foto’s vaak ook al op Instagram te vinden zijn en ik er dus niet echt iets extra’s uit haal. Toch kan ik in mijn statistieken zien dat artikelen die een kijkje geven in mijn leven meerdere keren worden gelezen dan andere artikelen en dat zette mij aan het denken.

Kennen jullie de beroemde One line a day en Q&A a day boekjes? Dit zijn een soort van dagboeken waar je voor elke dag van het jaar een bladzijde hebt met vijf vakjes. In het One line a day boekje is het de bedoeling dat je elke dag een regel vult met wat jij hebt gedaan en hoe je je voelt. Als je dan het jaar voorbij bent kan je zien wat je het jaar daarvoor deed en hoe je je toen voelde. Ik heb een andere variant hiervan bedacht. Voor zover ik weet bestaat het nog niet en anders heb ik er in elk geval geen weet van. Ik wil elke week een artikel plaatsen met mijn Picture a day van de afgelopen week.

Voorbeeld
pudding
Zaterdag 21 februari:
Ik had een lekker dagje gewerkt bij de Takko en daarna heeft mijn vriend me opgehaald om een nachtje bij hun door te brengen. We hebben met zijn ouders lekker gegeten en erna kregen we een Mona toetje in de smaak tompoes van zijn moeder als toetje. Ze probeerde er met slagroom een hartje op te maken wat je nog wel terug ziet in de foto. 
Liefde is.. Samen een Mona toetje delen!

Dit is dus een voorbeeld van afgelopen zaterdag. Het geeft jullie een kijkje in mijn leven, maar het is toch een ander soort diary dan de normale die je vaak op blogs vind. Voor mij is het een uitdaging om elke dag een foto te maken van iets wat ik die dag heb gedaan, iets wat me blij maakt of gewoon iets waar ik dankbaar voor ben. Het zal mij bewuster maken van de dingen die ik doe en dat lijkt me erg leuk! Toch denk ik dat het in de eerste paar weken misschien nog wel moeilijk zal zijn. Er zullen vast dagen bij zijn dat ik vergeet een foto te maken, maar ik hoop dat jullie me zullen vergeven.

Oké leuk, en nu?
Het is mijn plan om elke woensdag een ‘A picture a day’ online te zetten. In dit artikel kan je dan mijn foto’s vinden van de week ervoor, maandag t/m zondag. Omdat ik nu dus elke week op woensdag dit artikel plaats wil ik de andere dagen ook een beetje verzetten. Je kan nu niet op dinsdag, donderdag en zaterdag een artikel vinden, maar op dinsdag, woensdag (picture a day), vrijdag en zondag! Dan is het toch net wat beter verdeeld over de week.

Ik hoop dat jullie het leuk vinden en als jullie nog tips hebben hoor ik het graag! Tot de volgende Picture a day. Ik heb er zin in :)
Liefs, Esther
P.S. Vergeten jullie me niet te volgen via Bloglovin?
preventwhatifs

Een gedachte over “A picture a day – introductie

Geef een reactie

