boekentips: relaties, beauty en food!

20150226_141251
Tijden veranderen, vroeger kon ik uren lezen. Nu heb (neem) ik daar simpelweg de tijd niet meer voor. Toch probeer ik de laatste tijd wat eerder naar bed te gaan en mijn telefoon en/of laptop wat eerder af te sluiten om nog even een uurtje te kunnen lezen, omdat ik het zo fijn vind. Ik kan oprecht meeleven met de hoofdpersonen, maar de laatste tijd kan ik ook heel erg genieten van informatieve boeken. Vandaag deel ik 4 van deze boeken met jullie, lezen jullie mee?

Lauren Conrad – Beauty
20150226_141406
Lauren Conrad is een naam die jullie vast wel kennen. Ze is bekend geworden van de serie The Hills, zij is de dame met de prachtige gouden (donkerblonde) lokken. Ze heeft leesboeken uitgebracht, maar ook twee informatieve boeken: Style en Beauty. Ik had het boek al op meerdere blogs voorbij zien komen en hij stond echt al jaren op mijn wishlist. Afgelopen december vond ik het tijd worden om dit boek te bestellen en wat ben ik blij dat ik dit heb gedaan. Het is een boek met prachtige foto’s en er staan echt goede tips in op gebied van beauty. Ik weet al veel over make-up, maar ook voor mij stonden hier leerpunten in. Verder schrijft ze ook over sporten en een stukje over haar leven. Nu ik het boek uit heb ligt het ter decoratie op een tafeltje, gewoon omdat ik het zo’n mooi boek vind om te zien.
Dit boek is te koop bij verschillende boekhandels (niet altijd op voorraad) en o.a. bij bol.com voor €17,95.

Mascha Feoktistova – Happy Life
20150226_141318

Dit is een boek wat ik later aan mijn dochter zou geven, zo goed vind ik hem. Ik heb hem vorig jaar op de Beautygloss party gekocht en heb hem echt binnen no time uitgelezen. Het boek gaat over Mascha haar ervaringen op verschillende vlakken. Denk aan liefde, vriendschap, maar ook werk en me time. Ze geeft haar tips en tricks en ze zijn zo herkenbaar. Nu is Mascha voor mij een hele grote inspiratie bron, dus het is logisch dat ik enthousiast raak van dit boek. Maar ik heb het boek aan meerdere mensen uitgeleend en zij waren ook enthousiast.
Dit boek is te koop bij verschillende boekhandels en o.a. bol.com voor €14,99.

Dr. Sue Johnson – Houd me vast
20150226_141329
Sinds dit jaar ben ik sociale studies gaan studeren en heb ik het vak psychologie. Ik vind dit zo’n interessant vak en toen ik bij de boekhandel een categorie Psychologie zag was ik razend enthousiast. Ik heb letterlijk uren doorgebracht in de boekhandel op zoek naar welk boek ik nu wilde en heb uiteindelijk gekozen voor dit boek. Mijn interesse voor relaties is altijd groot geweest, het liefst kijk ik in elke relatie mee. Ik vind dit op de een of andere manier boeiend om te weten hihi, verder ben ik totaal niet nieuwsgierig hoor (wel dus). In dit boek staat alles over relaties uitgelegd op een psychologische wijze. Het boek zou zijn voor als je in een relatiedip zit, maar mijn relatie is prima en ik heb er ook dingen uitgehaald. Als je psychologie en relaties interessant vind is het zeker de moeite om dit boek te kopen.
Dit boek is te koop bij verschillende boekhandels en o.a. bol.com voor €15,00.

Charlotte Willems – Bodieboost
20150226_141347

De boeken over gezond eten schieten uit de grond en je kan door de bomen het bos niet meer zien. Dit is dan ook het eerste boek wat ik kocht, omdat ik er zoveel goede dingen over had gehoord. Bodieboost is hét ideale boek als je bewust om wilt gaan met eten. Het is een dieet waarbij snoepen moet en afvallen leuk wordt. Ik zelf zie het niet als een dieet, maar een levensstijl. Je mag eigenlijk alles eten, je moet het alleen aanpassen aan de families. Je hebt 5 families: groenten, fruit, koolhydraten, zuivel en eiwit. Van elke familie mag je 2 porties op een dag. In het boek staat per familie wat er allemaal bij hoort en de hoeveelheden die je er van mag. Ook staan er 10 weekmenu’s in met heerlijke recepten om het bodieboosten onder de knie te krijgen. Het klinkt veel moeilijker dan het is en dit boek is zeker een kijkje nemen waard!
Te koop bij verschillende boekhandels en o.a. op bol.com voor €14,95.

Vier totaal verschillende boeken, maar elk heeft zo zijn charmes. Ik heb informatieve boeken pas sinds een jaar ontdekt en ik kan er echt van genieten. Het is anders dan leesboeken, ik doe er langer over om ze uit te lezen (op Happy life na dan). Het boek over relaties pak ik er bij als ik echt even zin heb om ervoor te gaan zitten, dit is ook een boek waar je over na moet denken. Toch ben ik blij dat ik de informatieve boeken uit heb gevonden, ze leren je wijze lessen over het leven en dat willen we allemaal wel toch?

Houden jullie ook van informatieve boeken? Hebben jullie nog tips voor mij?

Liefs, Esther
P.S. Vergeten jullie me niet te volgen via Bloglovin?
preventwhatifs

3 gedachtes over “boekentips: relaties, beauty en food!

  1. Naar het boek van lauren conrad ben ik hel benieuw, ik hoor er zoveel goeie verhalen over. Het boek van mascha staat ook in mijn kast, zo fijn hoe ze schrijft. Ik had hem in een dag uit gelezen.

  2. Wat een leuke boeken! Het boek van Mascha ligt hier inderdaad ook in de kast. Leuk geschreven en lekker makkelijk weg te lezen. Naar de andere boeken ben ik erg benieuwd (wish listdingetje, haha)!

    Ik studeer zelf Forensische Orthopedagogiek en kom daar ook veel in aanraking met psychiatrie en psychologie. Een hoogleraar raadde ons het boek ‘De fatale fuik’ van Henk Werson aan als interessant leesvoer. Dat boek gaat over de bizarre wereld van gedwongen prostitutie en mensenhandel. Het is geschreven vanuit jarenlange ervaring als hoofdinspecteur. Zeker een aanrader!

Geef een reactie

