SPORTUPDATE – start Bikini Bodyguide, Kayla Itsines

20150225_142319
Als ik ergens een haat/liefde relatie mee heb is het wel sporten. Als ik de smaak eenmaal te pakken heb, ben ik er dol op en kan ik er echt oprecht van genieten. Als ik even een domper heb vind ik het verschrikkelijk om weer te moeten beginnen, maar ik heb het gedaan! Ik heb na mijn (twee weken lange) domper de draad weer opgepakt en ik vind het heerlijk! Lezen jullie mee?

Maandag 23 februari
Al het hele weekend zat ik te popelen om maandag eindelijk met de Bikini Bodyguide van Kayla Itsines te beginnen. Kennen jullie dit programma? Het is een sportprogramma van 12 weken, wat heel goed zou moeten werken. Mochten jullie geïnteresseerd zijn kan ik een los artikel schrijven over dit programma. Maar goed, ik leid af. Ik zat te popelen dus, in het weekend had ik helaas geen tijd. Ik had overheerlijke pasta voor mezelf gemaakt en toen deze een beetje was gezakt heb ik mijn sportoutfit aangetrokken en heb ik de eerste krachttraining gedaan. Deze was voor de cardio en de benen. En dat heb ik gevoeld! Het was super zwaar en ik heb er heel erge spierpijn aan over gehouden, maar wat voelde dat heerlijk na mijn tussenstop!

Dinsdag 24 februari
Deze dag voelde goed. Ik ben in de middag op bezoek gegaan bij mijn oma en ik besloot weer een keer te voet te gaan. Dit is ongeveer een uur wandelen. Beetje jammer dat ik helemaal nat aan kwam bij oma, maar hé dat heb ik toch goed gedaan. In de avond stond nog een lesje zumba gepland met mijn vriendinnetje (hoi, ik weet dat je meeleest), omdat we de week ervoor niet konden. Het was weer een heerlijke les en ik blijf het super leuk vinden. We hebben ontzettend leuke dansjes en onze lerares brengt het heel erg enthousiast. This was a good day!!

20150224_225045

Woensdag 25 februari
Vandaag was ik zo moe. Ik snap er niks van, heb gewoon overdag meerdere uren geslapen. Doe ik nooit. Toch had ik mijn wekker wel zo gezet dat ik voor mijn stage nog de tijd had om mijn tweede krachttraining te doen van BBG van Kayla Itsines. Deze keer was het voor je buik- en armspieren. Hij was weer zwaar, maar niet zo heftig als de beenspieren en cardio variant gelukkig. Ben blij dat ik het weer heb gedaan! Hopelijk zijn er snel resultaten te zien.

Donderdag 26 februari
Op school had ik maar een korte dag en het liefst trok ik in de middag mijn hardloopschoenen aan om eindelijk weer eens een keer een rondje te gaan lopen. Toch heb ik dit niet gedaan, omdat er voor in de avond al een lesje Zumba gepland stond en ik niet weet of ik beide op en dag wel ‘aan kan’. In de avond dus weer naar Zumba geweest en het was rustig zodat we lekker hard aan de gang konden!

20150224_181356

Vrijdag/zaterdag/zondag
Bummer, deze dagen heb ik niets meer gedaan aan écht sport. Af en toe een spieroefening mag ik niet mee tellen vind ik zelf. Wat ik deze paar dagen (en de rest van de week) wel heel goed heb gedaan is wandelen. Ik stap eigenlijk elke keer een bushalte eerder of verder uit om terug te lopen en ik kies telkens voor de optie wandelen in plaats van iets anders. Dus wat dat betreft is het wel een goede week geweest.

Conclusie
Ik ben over het algemeen best tevreden over deze week. Aan het begin van de week ben ik er tegen aan gegaan en daar ben ik erg trots op. Helaas heb ik in het weekend niets meer gedaan, maar soms lukt het gewoon even niet. Ik ga wel stoppen met BBG, omdat het niets voor mij is. Ik vind het belangrijk dat sporten leuk is en blijft en daarom ga ik hier niet meer mee door. Deze week ga ik het hardlopen weer oppakken en daar heb ik heel veel zin in.

Liefs, Esther
P.S. Vergeten jullie me niet te volgen via Bloglovin?
preventwhatifs

7 gedachtes over “SPORTUPDATE – start Bikini Bodyguide, Kayla Itsines

    1. Hardlopen kan ooit zo lekker zijn! En Kayla’s guide is inderdaad zwaar hihi! Wil hier en daar nog wel een workout van haar gaan doen, maar het helemaal gaan volgen is niets voor mij! Liefs!
      P.S. Heb jij zelf ook een blog? Wilde een kijkje nemen maar ik kon je niet vinden!

Geef een reactie

