Mijn gedachten op een rij: Hardlopen & herkansing

everything happens for a reason
Vandaag even een extra artikel. Mijn blog is mijn eigen plekje op het internet, waar ik alles kwijt kan right? Vandaag wil ik even mijn gedachtes met jullie delen. Momenteel zit mijn hoofd vol met twee dingen: hardlopen en mijn herkansing. Soms is het fijn om zulke dingen even van je af te schrijven, daarom ga ik dat nu doen. Lezen jullie mee?

Oke, where to start? In periode 1 heb ik al mijn tentamens gehaald, in periode 2 heb ik er eentje helaas niet gehaald. Met wat voor punt? Juist, je raad het al een 5.4. Zuur hè! Ik zag het als een leerpunt voor mezelf, omdat ik in de tweede periode een stuk minder heb gedaan dan in de eerste periode. Mijn punten zijn naar beneden gegaan en deze 5.4 heeft mij erop gewezen dat ik toch echt wel mijn best moet blijven doen. Ik geloof oprecht in deze quote ‘Everything happens for a reason’, vandaar ook het plaatje bij dit artikel.  Ik geloof dus dat ik uit deze 5.4 een wijze les moet halen en dat heb ik gedaan. Ik heb geaccepteerd dat ik hem niet heb gehaald en ben van plan om heel erg mijn best te gaan doen om hem deze periode wel te halen.

Tot ik net een appje kreeg: “Hee Es! Recht wordt veranderd, misschien is het in je voordeel!” Wait, what? Recht wordt veranderd? Ik ging meteen op de site van school kijken en blijkbaar wordt er een nieuwe analyse gemaakt van het tentamen, omdat er veel leerlingen waren geweest met vragen (deze vragen helpen dus wel, moet ik ook eens doen!). Ik werd ontzettend excited, want als het in mijn voordeel is (lees: 1/10e hoger) heb ik gewoon al mijn tentamens gehaald deze periode, yeah! Vandaar dat ik vandaag even een oproepje wil doen: Duimen jullie met mij mee? Hoe meer mensen duimen, hoe meer kans ik heb dat ik toch al mijn tentamens heb gehaald!

Dat was het eerste wat in mijn gedachtes rondspookt. Ik ben nu oprecht zenuwachtig en ik durf niet te kijken hihi. Ik heb gelukkig niets te verliezen! Het tweede wat in mijn hoofd rondspookt is hardlopen. Ik heb deze week in mijn Sport update vertelt dat ik ben begonnen en weer ben gestopt met de Bikini Bodyguide van Kayla Itsines, simpelweg omdat het niets voor mij is. In plaats van deze guide te volgen zou ik weer gaan hardlopen, maar deze stap is zo groot. Ik heb nu precies een maand niet meer hardgelopen en wat baal ik daarvan. Ik wil het zo graag weer oppakken, maar hoe?

Ik vind het echt heel erg moeilijk om nu gewoon om te gaan kleden en gewoon te gaan. Hoe zou het gaan? Hoe zou het zijn met mijn conditie? Allemaal dingen die rondspoken in mijn hoofd. Allemaal kleine onzekerheden die waarschijnlijk nergens voor nodig zijn. Dan is er nog een dingetje wat me een beetje dwars zit op dit gebied. Ik wil zo graag het programma ‘Rennen met Evy’ een keer afronden, maar ik ben gewoon bang dat ik het niet kan. Ik zie de laatste tijd zo vaak mensen die al bij les 22 zijn en ik ben nooit verder gekomen dan les 7. Waarom? Precies om de reden dat ik vandaag de stap heel groot vind om weer te gaan hardlopen. Eigenlijk zou ik me nu gewoon om moeten gaan kleden en gewoon gaan met die banaan. Ik vind het fijn dat ik het zo op mijn blog kan zetten, nu moet ik wel gaan! Want jullie lezen mee. Ik beloof dat ik vandaag echt zal gaan hardlopen en dan lezen jullie dit zeker terug in mijn Picture a day volgende week, want dat zou voor mij een heel groot geluksmoment zijn.

Remember, the feeling you get from a good run is far better than the feeling you get from sitting around wishing you were running.
So, ik ga nu even wat voor school doen en na mijn lunch ga ik omkleden en lekker naar buiten. Mocht het niet goed gaan ben ik toch maar weer mooi weggeweest en every workout is better than no workout at all, right? Wish me luck!

Update! Ik ben inmiddels terug van mijn tweede les van Rennen met Evy (les 1 download hij bij mij niet op de een of andere manier). Het ging hartstikke goed en dit komt door jullie reacties. Heel erg bedankt voor jullie motivatie!

Dus duimen jullie voor me? En hebben jullie nog tips voor mij om gewoon te gaan hardlopen? Let me know!

Liefs, Esther
P.S. Vergeten jullie me niet te volgen via Bloglovin?
preventwhatifs

5 gedachtes over “Mijn gedachten op een rij: Hardlopen & herkansing

  1. Hopelijk haal je je tentamen! :) Zou fijn zijn! Herkansingen zijn altijd vervelend, maar misschien kan je hem, als je hem niet hebt gehaald, even inzien zodat je weet waar de fout zit? :)
    En qua hardlopen.. Ik loop zelf ook regelmatig, maar door een blessure zit ik nu thuis. Ben inmiddels gestart met een opbouwschema en dat gaat wel redelijk. Mijn tip: verwacht niet gelijk 10 kilometers van jezelf, maar begin lekker laag en geniet vooral van alles om je heen..
    En misschien kan dit helpen? http://www.runwithfashion.com/sport-health/twintig-keer-waarom-hardlopen-wel-leuk-is/

  2. Ik hoop met je mee! Bij mij werd hetzelfde verteld al bleef het bij mij helaas een 5,3. Ik heb er gelukkig ook van geleerd. Ohja, hardlopen, dat lijkt me ook een goed idee voor mij haha!

  3. Oeh ik duim voor je dat je je tentamen hebt gehaald, dat zou wel heel fijn zijn! Voor hardlopen is het ‘gewoon’ even die knop omzetten denk ik. Helaas niet zo makkelijk als het klinkt, maar als je bedenkt hoe graag je wil hardlopen moet je gewoon even doorzetten! Bedenk hoe heerlijk het is als je nu op tijd begint, hoe mooier het weer wordt, hoe verder jij kan lopen en hoe meer je er dan van gaat genieten! :)

Geef een reactie

