Doelen maart 2015

IMG_20150305_124322
Elke maand maak ik voor mezelf een lijstje met doelen op het gebied van sporten. Hier houd ik me (bijna altijd) netjes aan. Op steeds meer blogs zie je een lijstje met hun doelen die verder gaan dan alleen maar sporten. Soms staan er hele simpele doelen bij, maar die er gewoon niet van komen als je ze niet in je lijstje zet. Daarom heb ik besloten om voor mezelf een lijstje te maken met doelen voor maart 2015 die verder gaan dan alleen maar doelen op het gebied van sporten.

Geld overhouden aan het einde van de maand
Vorige week heb ik een artikel geschreven over mijn no-buy voor onbeperkte tijd. Dit gaat goed! Het enige wat ik heb gekocht is een broek (die kapot was, dus moest wel) en mascara (omdat de mijne op was). Ik heb wel met mezelf afgesproken dat leuke dingen doen gewoon moet kunnen. Op deze manier kan ik wel een keertje ergens gaan lunchen of een filmpje pakken in de bioscoop. Dit mag, maar ik heb wel een afspraak met mezelf: houd geld over aan het einde van de maand. Het hoeft niet veel te zijn, als het maar iets is. Dat zou al een stapje voor zijn op de vorige maanden haha. Ik heb namelijk altijd een stukje maand over aan het einde van mijn loon.

Beginnen met ‘Rennen met Evy’
Ik ben al meerdere keren begonnen aan én gestopt met ‘Rennen met Evy’ en dat vind ik erg jammer. Het is een heel fijn programma dat je traint van 0 tot 5 km aan een stuk rennen. Het is de bedoeling dat je drie keer per week gaat, wat voor mij misschien net wat krap aan wordt. Ik ga het wel proberen en ik wil aan het eind van maart in elk geval tot les 9 zijn gekomen. Let’s do this! Dankzij jullie heb ik gisteren les 2 voltooid (les 1 download hij niet op de een of andere manier)! Heel erg bedankt, zonder jullie had ik dit niet gedaan!

Ik wil in de maand Maart twee boeken lezen
Ik ben zo’n boeken fan, maar soms kan ik er de tijd gewoon niet voor vinden. In maart wil ik twee boeken gaan lezen, dus moet ik er wel tijd voor maken. Eens een uurtje minder bloggen en een uurtje meer lezen, of wat eerder mijn telefoon wegleggen als ik in bed lig en even een uurtje gaan lezen. Ik ben momenteel bezig in het boek Paaz van Myrthe van der Meer en dat is een boek wat echt mijn interesse trekt. Daarna moet ik nog even een boek kiezen wat ik wil gaan lezen. Hebben jullie nog aanraders?

Ik wil aan het einde van Maart ‘bij’ zijn met school
Ik ben goed bezig voor school al zeg ik het zelf. De vorige periodes was ik een beetje laat met beginnen en haalde ik het ook wel, maar dan moest ik ineens heel veel gas geven om het nog te kunnen halen. Nu wil ik in week 5 netjes alles bijgewerkt hebben en dat is toevallig de een na laatste week van maart. In week 5 hebben wij namelijk vrij dus dan heb ik hier ruim de tijd voor.

Ik wil minstens één keer een recept maken wat ik nog niet kende
Ik vind koken eigenlijk best wel leuk, maar ik maak altijd dezelfde standaard dingen. Als ik iets aparts maak vind ik het een stuk leuker en dat wil ik in maart zeker door zetten. Laatst had ik thuis Quesadillas gemaakt, voor sommigen van jullie misschien heel bekend, maar ik had het nog nooit gehad. Shame on me! Nu ben ik van plan om Sushi Bowl te gaan maken volgende week en dat is iets wat ik nog nooit heb gehad dus dan zou ik dit al af kunnen vinken.

Ik wil vroeger opstaan als ik vrij ben en in het weekend
Ik ben iemand die zoveel moeite heeft met opstaan in de morgen en ik kon altijd moeiteloos uitslapen tot het middaguur. Sinds ik Mike heb is dit al een stuk minder geworden, want die maakt mij altijd wakker in de ochtend haha. Dan ben ik eerst even chagrijnig, maar uiteindelijk toch wel blij, want hij bedoelt het lief. Ik merk dat als ik elke dag wat vroeger op sta ik op de dagen dat ik er om 7 uur uit moet wat minder moeite heb dan eerst. Daarom wil ik in de maand maart elke dag om 9 uur op staan en op zondag om 10 uur.

Ik wil heel goed nadenken of ik een onbeperkt abonnement zal nemen bij de sportschool
Ik heb sinds januari een abonnement bij de sportschool voor 1 keer in de week. Ik ga elke week met veel plezier naar Zumba, maar er zijn veel meer lessen die me leuk lijken. Daarom ben ik heel erg aan het twijfelen of ik een onbeperkt abonnement zou nemen. Wat houd je tegen zal je denken? Nou, de prijs. Ik betaal nu €30,- per maand en zou dan naar €45,- per maand gaan. Dat zijn fikse bedragen, I know. Toch denk ik dat ik er voordeel uit zou halen, maar ik moet er echt even goed over nadenken en dat wil ik in maart doen en dan kan ik eventueel in april beginnen.

Dat zijn 7 mooie doelen voor de maand maart, al zeg ik het zelf. Ik ben benieuwd welke doelen ik aan het einde van maart heb behaald (ik hoop natuurlijk allemaal) en welke toch met meer moeite gingen dan verwacht. Ik denk dat ze allemaal haalbaar zijn en ik zal jullie begin april laten weten of ze zijn gelukt en mijn nieuwe doelen voor april doorgeven.

Wat zijn jullie doelen voor de maand maart?
Liefs, Esther
P.S. Vergeten jullie me niet te volgen via Bloglovin?
preventwhatifs

13 gedachtes over “Doelen maart 2015

  1. Hmm. Dat vroege opstaan. Ik moet soms om 5 uur opstaan om te gaan werken. Met als gevolg dat ik toch acht uur blijven liggen al lang vind. Nu ook, ik ben in totaal net geen 2 weken thuisgeweest (verlof + ziekte), en ik heb het nooit later gemaakt dan 9 uur denk ik. Ik ben ook wel iemand die samen met vriendlief gaat slapen, en dat is wel vroeg. (21u)

  2. Wat een fijne doelen heb je opgesteld! Ik moet eigenlijk ook eens een no buy doen, want de laatste tijd ben ik stiekem steeds meer dingen aan het kopen.

  3. Ik zou dit ook moeten doen. Ik bedenk heel vaak dat ik meer moet sporten, meer aan school moet werken of meer moet slapen. Door het op te schrijven misschien ergens in het zicht te leggen maak ik ze misschien ook nog echt waar in plaats van dat ik elke maand weer denk dat ik de zelfde dingen meer of minder moet doen.

  4. Vroeger opstaan in het weekend wil ik ook wel. Ik kan makkelijk uitslapen tot 12/1 uur en dan is de dag alweer bijna om, zonde! Ik denk dat ik maar gewoon een wekker ga zetten want vroeg wakker worden uit mezelf dat wordt ‘m niet.

  5. Mooie doelen, succes! Ik heb een onbeperkt abonnement gehad bij de sportschool, en dat heb ik er in het begin zeker uitgehaald! Het is dan wel handig als je sportschool ruime openingstijden heeft: als hij alleen open is op momenten dat je werkt of naar school gaat komt er niet veel van onbeperkt sporten :)

  6. Wat een prachtige doelen zeg meis. Dat opstaan herken ik ook een beetje en probeer er zelf ook vaak aan te werken: je dag wordt namelijk een stuk langer (en je kan dus veel meer doen haha). Je bent ook echt al goed bezig hoor zie ik. Ik wens je heel veel succes voor komende periode en hoop dat je al jouw doelen mag gaan halen. You can do it! X

Geef een reactie

