Hebben jullie elkaar via Tinder ontmoet? Echt?

IMG_20141221_204334
Oke, I admit. Mijn vriend en ik hebben elkaar leren kennen via Tinder. De eerste paar maanden hebben we dit vooral verzwegen en als je het wel zei kreeg je de reactie “Uh dat kan nooit serieus zijn!” of “Op je 20e al op een datingsite?” Vandaag wil ik deze dingen ontkrachten en uitleggen dat Tinder wel een mooie manier is om je geliefde te vinden, wij zijn inmiddels al 10 maanden heel gelukkig samen! En als wij het kunnen, kunnen anderen dit ook!

Tinder is een app die ineens opkwam en die iedereen wel had, ook de mensen mét relatie waren nieuwsgierig en keken wel eens op de app. Maar wat houd Tinder nou in? Tinder is een app waar je een geslacht naar voorkeur kan leren kennen. Ik koos voor mannen en voerde een bepaalde leeftijd en afstand in. Je wilt natuurlijk niet met een man van 37 uit het noorden chatten als je zelf een meisje van (toen) 19 bent uit het zuiden. Je kreeg elke keer een man te zien en je kan deze man ‘leuk vinden’ of ‘niet leuk vinden’. Vind je een man ‘niet leuk’ krijg je er niets mee te maken, vind je een man ‘wel leuk’ en vindt hij jou ook leuk kan je met elkaar chatten.

Dat is toch een datingsite dan? Nee, ik ben het hier niet mee eens. Het is echt niet zo dat ik (en de rest van de wereld) op deze app zat puur om een relatie te vinden. Ik was er niet eens naar opzoek. De meeste gesprekken op Tinder waren ook nutteloos en sloegen nergens op. Ik zat alleen op deze app als ik me écht heel erg verveelde en achteraf ben ik heel erg blij dat ik Tinder had. Anders had ik Mike misschien wel nooit leren kennen.

IMG_20150208_210318
Tinder is voor mij een van de beste apps die bestaat, vind je het gek? Ik heb er mijn liefde door gevonden en velen met mij. Anno 2014/2015 vind ik dat dit moet kunnen. Internet heeft een steeds grotere invloed op de maatschappij en ik denk dat dit er een onderdeel van is. Nee, wij hebben geen romantisch verhaal. Maar ik vind het wel bijzonder dat wij elkaar beide leuk vonden op Tinder, want wij zijn beide geen personen die zomaar iedereen leuk vinden. Ons gesprek begon met een simpele “Hee, al weekend?” en daar is een 10 maanden (en hopelijke nog langer!!!) lange relatie uitgekomen en ik ben er ontzettend trots op.

Leuk weetje – Ik had een afstand ingevoerd van 50 km en Mike woont 65 km van mij af. Doordat hij op zijn school in Den Bosch was en ik in de stad in Eindhoven waren we toch dichter bij elkaar dan 50 km en hebben we elkaar kunnen liken, anders hadden we elkaar nooit op Tinder kunnen hebben. Bijzonder hè?

Nog een leuk weetje – Heb jij je vriend/vriendin toevallig ook via Tinder leren kennen? De gesprekken op Tinder verdwijnen niet en je kan dus nog je eerste gesprekken met je geliefde terug lezen. Hoe leuk! Ik vind het heel grappig om te lezen hoe awkward wij op het begin met elkaar praatten. Terwijl ik nog goed weet hoe blij ik toen was hihi!

Hoe heb jij je man/vrouw, vriend/vriendin leren kennen? En wat vind jij van Tinder?

Liefs, Esther
P.S. Vergeten jullie me niet te volgen via Bloglovin?
preventwhatifs

15 gedachtes over “Hebben jullie elkaar via Tinder ontmoet? Echt?

  1. Ik vind het ergens wel schattig en vooral heel leuk! een vriendinnetje van mij kende haar vriend ook van tinder en ik de mijne ook!

  2. wauw ik wist dat helemaal niet, heel bijzonder dat jullie elkaar toch konden vinden op Tinder ondanks de kilometers. Ik noem het ook echt gen datingsite..

  3. Grappig van die kilometers. En bedankt voor de uitleg over Tinder. Weet je dat ik al enorm vaak heb gedacht dat ik ‘ toch eens moest kijken wat dat Tinder toch was’ maar ik was er nog niet aan toe gekomen. Nu weet ik het! :)

  4. Tinder kwam op toen ik al een vriend had en ik heb het ook nog nooit gedownload of uberhaupt gezien! Maar ik heb wel eens relaties gehad dmv het internet, dus ik vind het zeker niet gek!

  5. Wat een leuk artikel! Ik merk dat steeds meer stelletjes elkaar via Tinder hebben leren kennen, kan alleen maar goed zijn :)
    Ik heb mijn vriend zes jaar geleden in Paradiso (club in Amsterdam) ontmoet. Daarna duurde het nog zo een twee jaar voordat we een relatie kregen haha. We waren nog zo jong.

  6. Wat leuk zeg! Ik vind het ook helemaal niet raar, is toch juist iets heel erg van deze tijd. En ach, wat maakt de ontmoeting uit. Het gaat erom hoe speciaal het vanaf dat moment is toch :)

Geef een reactie

