SPORTUPDATE – rennen met Evy, stappenteller

IMG_20150308_124209Vorige keer schreef ik dat ik een haat/liefde relatie heb met sporten, nou op het moment is dit zeker een liefde relatie! Ik heb het weer helemaal onder de knie en ik vind het heerlijk om te doen. Omdat ik de vorige keer in 1 sportupdate ben begonnen en geëindigd met een programma dacht ik laat ik een nieuwe sportupdate voor jullie maken. Zijn jullie benieuwd hoe het gaat en wat ik allemaal uitspook? Lees dan mee!

Waar haal je de tijd vandaan?
Deze vraag krijg ik regelmatig als ik vertel dat ik 5 à 6 keer sport per week. Of dat mensen zeggen: Ah dat doe ik niet, daar heb ik geen tijd voor! Ik ben van mening dat sporten iets is wat je in je agenda moet zetten, als iets wat vast staat. Elke zondag bekijk ik hoe de volgende week er uit ziet voor mij. Heb ik veel lessen/weinig lessen (school)? Heb ik afspraken gepland staan? En als ik dan een beeld heb van mijn week beslis ik wat ik op welke dag ga doen. Dit houd ik bij in mijn Wunderlist app, maar ik vind het ook erg fijn om het lekker ouderwets op te schrijven in mijn notitieboekje. Dus geen smoezen met dat je geen tijd hebt om te sporten, voor sporten maak je tijd!

Rennen met Evy
Dan ben ik afgelopen week gestart met Rennen met Evy. Ja, het hardlopen is echt een sport die ik niet zomaar los kan laten. Ik vind het heerlijk om even alles eruit te rennen als ik gefrustreerd ben of om aan de mooie dingen in het leven te denken. Aangezien het met mijn eigen ‘schema’ (wat helemaal geen schema is) niet lukt, moet ik toch maar eens een echt schema gaan volgen. Ik ben al ooit eerder begonnen aan Rennen met Evy, maar toen ben ik na 6 lessen gestopt. Nu ga ik hem afmaken, hoe dan ook! Ik had mezelf in Doelen maart 2015 beloofd dat ik eind maart tot en met les 9 voltooid moet hebben en ik hoop zelfs verder te zijn. Ik heb de eerste 6 lessen nu gerend en ik vind het heerlijk. De eerste paar minuutjes moet ik even mijn ademhaling onder controle zien te krijgen, maar als dit eenmaal lukt: zalig!

Op preventwhatifs heb ik een aparte pagina waarin ik mijn Rennen met Evy proces bijhoud. Mochten jullie het leuk vinden om dit te lezen, klik dan op de volgende link:
https://preventwhatifs.wordpress.com/rennen-met-evy/ 

En verder?
Ik heb nog steeds een abonnement bij de sportschool waar ik met veel plezier gebruik van maak. Ik baal er steeds meer van dat ik maar 1 keer in de week kan gaan, want nu moet ik dus telkens kiezen tussen alle leuke lessen. Afgelopen week ben ik een keer naar steps geweest en wat was dit leuk, ik kan het iedereen aanraden. Ik had er echt totaal iets anders van verwacht, maar wat was dat werken. Geef het een kans!

Ik ga dus 3 keer per week hardlopen en 1 keer per week naar de sportschool. Dan wil ik mijn schema nog aanvullen met 1 à 2 keer een workout thuis. Dit is wel naar keuze, ik denk dat het 9 van de 10 keer iets wordt als 30 days shred. Maar het kan ook best dat ik er nog eens een workout van The Bikini Bodyguide bij pak! Dan kom ik dus op de 5 à 6 keer sporten per week.

IMG_20150309_225759Stappenteller challenge
Sinds een paar weken heb ik een nieuwe telefoon en daar zit standaard een stappenteller op. Hij deed het telkens niet, ik kwam maar aan de 500 en soms 1000 stappen op een dag. Wat wel erg weinig is, zeker als je bedenkt dat ik zoveel probeer te wandelen. Ik heb het probleem gevonden, ik heb mijn GPS niet continu aan staan. Nu ik dit wel heb vind ik het een uitdaging om 10.000 stappen op een dag te krijgen, dat is toch meer dan je denkt. Na een uurtje steps in de sportschool ben ik bijvoorbeeld nog een extra rondje gaan wandelen om aan de 10.000 stappen te komen, hoe gemotiveerd ben je dan? Ik ga mezelf een challenge erbij geven (zal hem bespreken als ik de andere doelen van maart ook bespreek), namelijk: 3 dagen per week de 10.000 stappen halen. Ik twijfelde tussen de 3 en 4, maar heb gekozen voor 3. Mocht het lukken kan ik in april altijd nog naar de 4 dagen 10.000 stappen halen per week. Doen jullie met mij mee?

Dus..
Ik heb het sporten helemaal onder de knie. Ik vind het heerlijk en ik kijk er naar uit. Dat is wat we willen toch. Ik ben benieuwd hoe het bij jullie gaat met sporten en of jullie nog tips hebben voor mij?! Gebruiken jullie ook een stappenteller?

Liefs, Esther
P.S. Volgen jullie mij al via Bloglovin?
preventwhatifs

13 gedachtes over “SPORTUPDATE – rennen met Evy, stappenteller

  1. Yes, wat doe je het goed zeg! Ik vind ‘geen tijd om te sporten’ ook altijd een slap excuus. Ik werk 48 uur per week, wil daarnaast minstens 3 artikelen per week op m’n blog hebben en wil uiteraard ook een sociaal leven hebben, en ook ik sport. Ik doe nu 3x per week Kayla Itsines + hoepelen en daarnaast veel wandelen :)

    1. Ja jij bent ook super bezig Manon! Ik vind je blog ook heel leuk om te lezen, check elke dag of er een artikeltje online staat haha! Ik ga echt heel snel een hoepel aanschaffen want mij lijkt dat ook heel leuk om te doen. Geeft het al resultaat of weet je dat niet?

  2. Wat goed bezig! Ik gebruik trouwens ook de app van Wunderlist, ideaal! En heel herkenbaar die haat-liefdeverhouding… Gelukkig is het nu steeds vaker lekker weer, dan krijg ik nog meer zin om te sporten! Ik vind tijd trouwens ook een slap excuus om niet te sporten (Oké, ik geef toe: ik gebruik hem voor mezelf ook wel eens als smoes. Heel fout!). Sporten geeft je zoveel energie!

  3. Ja, ik gebruik ook een stappen teller maar 10.000 heb ik nog nooit gehaald. Het meeste aantal stappen op een dag is denk ik 8.000 ofzo. En dan heb ik al behoorlijk wat gelopen. Ik probeer ook 3 dagen in de week een half uur te wandelen en 1 dag naar de sportschool dus dan zou ik ook al op 4 dagen sporten per week komen.

Geef een reactie

