Recept: Salade Marinara à la Happy Italy

IMG_20150309_185811
Eens in de zoveel tijd eet je iets wat je zo lekker vind dat je het gelijk na wilt maken. Dat maakte ik vorige week mee. Jullie hebben in mijn Picture a day kunnen lezen dat ik ben gaan eten bij Happy Italy en een goddelijke salade had gekozen. Ik kom net terug van boodschappen doen en besloot er gelijk een blogpost over te schrijven. Bereid je voor op een heel smakelijk artikel, je gaat hier honger van krijgen!!

Wat heb je nodig?
IMG_20150309_163742
Ik ben geen kok en de hoeveelheden zijn bij mij dan ook niet helemaal bekend. Ik ben iemand die hoeveelheden meestal op haar gevoel doet haha. Ik hoop dat dit niet heel erg is voor jullie.
Dit heb je nodig voor 2 personen:
– Blikje tonijn
– Gerookte zalm
– Rucola
– Gemengde salade
– Cherrytomaatjes
– Rode ui
– Balsamico dressing
– Broodjes (optioneel)

IMG_20150309_185728Begin met het snijden van twee rode uien (ik had de grootste en de kleinste uit het zakje gepakt) en de cherrytomaatjes. De rest hoeft niet gesneden te worden dus dan kan je daarna in een keer door. Wat zijn groenten toch altijd fotogeniek hè!

Daarna heb ik een hele dot sla op een bord gelegd, schrik niet van de hoeveelheid. Sla heeft heel veel volume, maar is eigenlijk niet zo veel. Het mag dus echt een goed vol bord zijn. Verdeel daarna de gerookte zalm over de sla. Hierna heb ik de ui en de tomaatjes erover ‘gestrooid’, met beleid, want het moet er ook wel een beetje mooi uitzien. Dan de tonijn en de balsamico dressing erover heen en klaar is kees.

IMG_20150309_185937En dan heb je deze overheerlijke salade. Mama en ik hebben ervoor gekozen om er een broodje erbij te pakken, omdat we allebei nog gingen sporten deze avond. Maar het was echt super lekker!

Ik ben benieuwd wat jullie van deze salade vinden! Hebben jullie nog lekkere salade ingrediënten voor mij?

Liefs, Esther
P.S. Volgen jullie mij al via Bloglovin?
preventwhatifs

5 gedachtes over “Recept: Salade Marinara à la Happy Italy

  1. Hmm ziet er lekker uit! Ik eet alleen geen vis, dus geen receptje voor mij. Ik ga as. donderdag voor het eerst bij Happy Italy eten. Ben benieuwd of ik de pizza’s kan weerstaan, denk dat ik toch eerder voor pizza kies dan salade haha :P Niet zo gezond maarja

    1. Jaa deze keuze maak ik normaal ook sneller hoor, ik geef toe. Maar ik kon deze keer de pizza’s en pasta’s weerstaan en ik ben heel blij met die keuze. Het was super lekker! Ga jij ook in Eindhoven?

Geef een reactie

