Tag #projectpositief

IMG_20150314_220806Kennen jullie http://www.bydagmarvalerie.nl al? Nee? Dan moet je echt snel een kijkje nemen, nadat je dit artikel hebt gelezen dan hihi. Als ik wakker ben surf ik meteen naar haar blog voor mijn dagelijkse dosis positiviteit. Ik doe dit bijna eerder dan dat ik de appjes lees die ik heb ontvangen, oeps! Dagmar heeft de #projectpositief opgezet en hier hoort ook een Tag bij. Ik besloot deze tag over te nemen, omdat ik zo geïnspireerd raak door Dagmar en omdat ik het leuke en inspirerende vragen vind!

Wat is je favoriete quote en waarom?
Do something today that your future self will thank you for. Dit was nog best een moeilijke vraag. Ik zoek regelmatig op Tumblr en Pinterest quotes op die me inspireren en het was even zoeken naar mijn favoriet, maar ik heb hem gevonden. Dit is echt een quote waar ik naar leef. Als ik geen zin heb om te studeren denk ik “Doe het nou wel, als je je tentamen hebt gehaald ben je blij!” Maar ook met sporten denk ik op deze manier en eigenlijk met alles. Het is gewoon goed om aan zo’n quote te denken als je ergens even geen zin in hebt. Let’s do this!

Welke droom zou je willen realiseren in je leven?
Weer zo’n vraag waar je echt even over na moet denken. Voor mij is het belangrijk dat ik later de baan heb die ik wil. Ik denk dat als jij leuk werk hebt je heel anders in het leven kan staan dan wanneer jij elke dag met tegenzin naar je werk gaat. Wat ik precies wil is nog niet duidelijk. Ik studeer nu Sociale studies aan Fontys Hogeschool in Eindhoven en ik vind het super interessant. Het is een hele brede studie, maar ik weet zeker dat ik in dit werkveld mijn droombaan ga vinden. Ja, dat is echt mijn droom.

Wat betekent geluk voor jou?
Ik denk dat het belangrijkste is dat je jezelf omringt met positieve mensen. Wij, mensen, hebben positiviteit nodig in ons leven. Nou is het natuurlijk niet zo dat je iedereen die even negatief is of in een negatieve periode zit uit je leven moet bannen. Maar ik denk wel dat het goed is om stil te staan bij personen in je leven: Maakt hij/zij mij blij? Je moet niet met iemand bevriend zijn uit medelijden of gewoon omdat het zo is. Je bent bevriend met iemand, omdat je diegene oprecht leuk vind. Je hebt een relatie met iemand, omdat je oprecht van diegene houd. Niet omdat je niet alleen wilt zijn of omdat je het al zolang met elkaar hebt. Geluk betekent voor mij de juiste mensen om je heen hebben, waar je oprecht jezelf bij kan zijn. Waar je mee kan huilen en lachen tegelijk. Dat is wat mij betreft geluk.

Wie kan jou ontzettend opvrolijken?
Ik denk dat het niet heel moeilijk is om mij op te vrolijken. Ik ben iemand die vrolijk in het leven staat en soms heb ik inderdaad even een zetje nodig na een dipje, maar als eenmaal die knop om is kan iedereen dit wel. Personen in het bijzonder? Mike. Wij hebben samen lachbuien om alles, een blik zegt bij ons genoeg. En Caitlin, als ik even een dip heb app ik haar altijd. Zij doet ook een sociale opleiding en ik krijg altijd een sociaal verantwoord antwoord terug. Ik weet dat jullie dit lezen, thanks! En daarbij.. Jullie vrolijken mij ook op. Dat mensen mij artikelen lezen vind ik echt nog elke dag bijzonder en jullie reacties vrolijken mij echt op!

Voor wat mogen we je ’s nachts wakker maken?
GEROOKTE ZALM! Niet gerookte zalm op zich, het liefst op een stokbroodje met kruidenboter of honing mosterd dressing. Nog meer blij zou je me maken met een wrap en sla, kruidenboter, gesnipperd uitje en gerookte zalm. Ahhh, ik ben echt een vis eter, maar gerookte zalm slaat echt alles. Liefde!

Waardoor kreeg je voor het laatst een lachbui?
Dit was samen met Mike in bed. Waarom? Dat weten we beide niet meer. Ik weet wel nog dat we door elkaars lach nog harder moesten lachen en uiteindelijk minuten hebben liggen lachen in bed. Elke keer vroegen we aan elkaar “Waarom lach jij?”, maar we wisten het allebei niet meer. Yay voor lachen om niks!

Op welke prestatie ben je ontzettend trots?
Dat ik mijn Havo toch af heb gerond. Ik ben op de basisschool altijd een slimme leerling geweest. Toen ik naar Havo/Vwo ging, ging het me in het eerste jaar goed af. In het tweede jaar ben ik helaas blijven zitten. Ik had echt een moeilijk jaar gehad en vond het zelf niet zo’n groot probleem. Gewoon weer opnieuw proberen, opgeven staat niet in mijn woordenboek. Maar drie jaar later ben ik in mijn vijfde jaar weer gezakt. Dit was wel echt een bummer, ik ben hier echt wel even kapot van geweest. Puur omdat ik zonder onvoldoendes mijn examens in ging en ik echt heel erg mijn best had gedaan. Toch besloot ik weer niet om op te geven. Ik bleef in mezelf geloven en ik moest en zou mijn Havo diploma binnen slepen en waar ben ik nu? Op het Hbo en ik heb mijn tentamens in de eerste twee periodes allemaal in een keer gehaald. Wat nou opgeven? Doorgaan!

Welke boodschap zou je graag aan anderen willen meegeven?
Sta vaker stil bij de dingen die je écht wilt. Ik heb hier al eerder over geschreven, maar ik hoor steeds vaker dat mensen niet blij zijn met hun partner en ik kan dit echt niet geloven. Waarom ben je dan nog samen? Je partner moet jou gelukkig maken en dat moet je je altijd afvragen? Het is opzich al erg als je jezelf af moet vragen of je partner je gelukkig maakt, je zou dat namelijk zo al moeten weten. Dit is dan het voorbeeld met je partner, maar dit geldt ook voor je baan, je huis, je vrienden en eigenlijk alles. Zorg ervoor dat je van je leven een feestje maakt, het is jou leven en kies voor jezelf!

Zo 1000 woorden later! Dat was een hele tag. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen en jullie zijn vrij om deze tag over te nemen!
Liefs, Esther
P.S. Volgen jullie mij al via Bloglovin?
preventwhatifs

Geplaatst in Tag

5 gedachtes over “Tag #projectpositief

  1. Wat een leuke tag! Ik heb hem al vaker voorbij zien komen. Het is zo belangrijk om af en toe stil te staan bij vragen als deze. :) Mooie quote heb je uitgezocht! Ik ben zelf ook fan van quotes. Sommigen zijn lekker inspirerend, net als jouw favo quote! Mijn favoriet (tot nu toe) is een quote van Eleanor Roosevelt: ‘The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams.’

  2. Wauw wat een stralend artikel, ik voel mij echt zo vereerd dat je de vragen hebt ingevuld. Echt heel erg inspirerend je mooie woorden en ik ben stil van je prachtige complimenten <3 Heel erg bedankt voor het invullen en ik schrijf je quote gauw over, deze is zo krachtig en mooi! Do something today that your future self will thank you for, wauw <3 Dankjewel voor alles, you made my day!

  3. Ondanks dat ik wist dat ik genoemd zou worden ( Esther heeft eerst netjes toestemming gevraagd) be ik oprecht ontroerd. Jij kan mij ook altijd weer op vrolijke. En bent mijn steun en toe verlaat in moeilijke tijden, bedankt daarvoor Esther <3

Geef een reactie

