Zoom in op les 8 van Rennen met Evy

IMG_20150316_155959Vandaag wil ik jullie meenemen naar les 8 van Rennen met Evy. Ik beschrijf het gevoel voordat ik ging, het gevoel tijdens de les en hoe het ging en ik beschrijf hoe ik me naderhand voel. Nu ik dit schrijf ben ik net 5 minuten terug van les 8. Eerst even afkoelen en dan pas de douche in, dus dat is een mooie gelegenheid om dit artikel te schrijven. Kijk je mee?

Voor
Eigenlijk had ik voor vandaag geen hardlopen op de planning staan, omdat ik gisteren al was geweest en omdat ik in de middag eigenlijk weg zou gaan. Nou zat ik vanochtend 2,5 uur in de bus van Mike naar huis en dan zit ik alweer te popelen om naar buiten te mogen om te gaan hardlopen. De laatste tijd heb ik er écht zin in en dat voelt zo goed. Helaas (maar gelukkig voor het hardlopen) ging mijn afspraakje deze middag niet door waardoor ik snel de kans zag om les 8 te gaan rennen. Ik kleedde me om, deed mijn lenzen in (met bril is niet zo fijn), pakte mijn oortjes en ik ging er vandoor.

IMG_20150316_144223Net voordat ik ging plaatste ik deze foto op Instagram: Les 8 alweer, let’s go. Ik heb deze sokken een tijd geleden bij de Primark gekocht en ik vind het zo vet dat er van die kleine motivatie dingetjes op staan. Het waren 3 paar, op de een staat #strong, op de ander #gym fit en op de ander staat geloof ik #strengt. Als je daar nou niet blij van wordt.

Tijdens
Les 8 bestond uit: 2 min rennen, 2 min lopen, 2 min rennen, 2 min lopen, 4 min rennen, 3 min lopen, 3 min rennen, 3 min lopen, 3 min rennen en 3 min lopen.
Les 7 was hetzelfde schema en dit ging me goed af, ik ging dus vol vertrouwen aan de slag. Ik was vastberaden om een tandje bij te zetten vandaag, want ik wil eigenlijk een oplopende lijn zien wat betreft de kilometers. Ik ging tijdens de eerste twee minuten dan ook goed van start. Ik had een goede snelheid en dit ging prima. Tijdens de tweede twee minuten ging dit ook nog prima. Daarna kreeg ik last van mijn kuitspieren, ze waren super hard en het voelde alsof ze helemaal ‘opgepompt’ waren. Vanaf dat moment dacht ik elke minuut: “Ik wil stoppen”. Maar tegelijkertijd dacht ik Es, keep going. Je hebt vanochtend een artikel geschreven waarin je hardloop smoezen ontkracht. Nu kan je zelf niet opgeven! (Verwacht dit artikel volgende week ergens) Zie je wel dat een blog hierbij goed helpt. Daarom zette ik dus door. De vier minuten leken wel eeuwen te duren, maar eerder stoppen mocht ik echt niet van mezelf. Ik had het idee dat ik amper vooruit kwam, maar elke keer als die man na een km vertelt hoe lang ik er over deed viel het niet tegen en daarom bleef ik doorzetten. Uiteindelijk na mijn laatste keer rennen tikte ik bijna de 3 km aan, daarom bleef ik net wat langer rennen zodat ik op de 3 km zat na 26 minuten. Daarna moet je nog drie minuten lopen, maar ik kon echt niet meer. Na 50 meter en anderhalve minuut later zette ik de app uit en liep ik rustig terug naar huis.

IMG_20150316_152448Na
Toen ik thuis kwam moest ik eerst echt even bijkomen. Ik pakte een glas water en plofte op de bank. Na een paar minuten pakte ik mijn telefoon erbij om te kijken wat ik ervan had gemaakt en wauw: ik ben voor de eerste keer onder de 9 minuten gemiddeld gebleven. Dit had ik echt totaal niet verwacht, omdat het allemaal zoveel pijn deed. Nu zit ik met een big smile op de bank dit artikel te typen omdat ik zo trots ben op mezelf.

Wijze les
Zo zie je maar weer. Niet opgeven en altijd doorgaan. Hard werken wordt beloond. De lach gaat vandaag niet meer van mijn gezicht af, dat is zeker!

Liefs, Esther
P.S. Volgen jullie me al via Bloglovin?
preventwhatifs

9 gedachtes over “Zoom in op les 8 van Rennen met Evy

  1. Yes, wat fijn dat het uiteindelijk toch goed is gegaan! Ik mis het hardlopen echt, maarja stomme rotblessure voel ik nog steeds. Misschien toch maar eens naar de fysio weer…

Geef een reactie

