Hello spring, typische lente dingen!

IMG_20150318_081051
De afgelopen dagen heeft de zon zich een beetje verstopt, maar vanaf vandaag mag hij zich meer gaan laten zien. Vandaag begint namelijk de lente. Yay, doet een dansje! Ik hou van de lente en de dingen die erbij komen kijken. Ik zelf word er echt een stuk vrolijker van en de mensen om mij heen ook. Vandaag deel ik typische dingen die bij de lente horen, lees je mee?

De zon laat zich zien
Jaaa, na die sombere wintermaanden is de zon meer dan welkom. Ook al was dit (volgens de weermannen en -vrouwen) geen strenge winter, ik denk dat we allemaal toe zijn aan de zon. De zon is een middel dat heel positief werkt voor ons allemaal, zodra de eerste zonnestraaltjes er doorheen komen worden wij, mensen, blij. Ik wel in elk geval, ik barst van de energie. Hoe zit dat met jullie?

Buiten sporten
Ik ben deze winter die-hard door blijven sporten in de kou, maar ik ga nu toch 10x liever buiten sporten dan eerst. Ik heb zelfs alweer de eerste keer gelopen zonder trui over mijn hemdje heen. Ik merk ook dat iedereen meer buiten is. Toen ik in de winter ging hardlopen kwam ik eigenlijk niemand tegen, nu kom ik meerdere mensen tegen en dat is toch wel gezelliger!

IMG_20150316_213724
Babygeitjes (schaapjes, paardjes noem maar op!)
Dit vind ik misschien wel een van de leukste dingen van de lente. Toen ik deze week langs het park liep zag ik dat er al baby geitjes rond huppelden! Hoe leuk. Dit is voor mij echt een teken dat de lente er aan komt. Ik kon het dan ook niet laten om even een foto maken van dit kleine (fluffy) geitje! Kijk hoe lief hij is. Hoe zullen we hem noemen?

Vrolijke kleuren
Overal waar je kijkt zie je vrolijkere kleuren dan in de winter. Check bijvoorbeeld de nagellak van mensen, maar ook de kleren, schoenen en de lipstick. We mogen de felle en pastel kleuren weer tevoorschijn halen. Gooi je wintergarderobe maar achter in je kast, die heb je voorlopig niet meer nodig (hoop ik dan)!

Vakantie boeken
De lente is de tijd dat mensen vakanties gaan boeken. Ik zelf ben stiekem ook rond aan het kijken, maar ik vind het moeilijk hoor! Op vele blogs, facebook pagina’s en Instagram zie je de mooiste vakantie foto’s tegen komen met bestemmingen waar je u tegen zegt. Wij willen graag naar Griekenland, maar om echt iets leuks te vinden is en blijft moeilijk. Als jullie nog tips hebben, ik hoor het graag!

IMG_20150310_115257Bloemetjes
De natuur krijgt ook een boost van de lente. Je ziet op verschillende plaatsen de bloemetjes uit de grond schieten en wat zijn ze mooi. Niet alleen de planten doen het goed, maar ook de dieren zijn blij. Het is nu bijvoorbeeld half 9 (’s ochtends) en ik hoor de vogeltjes vol op fluiten. Wat is de lente toch heerlijk.

Positiviteit
De wintermaanden zijn toch altijd een beetje somber. De lucht is bijna altijd grijs en het is koud. Dit merk je ook aan het humeur van de mensen om je heen. Nu de zon door komt is iedereen vrolijker. Mensen hebben meer energie en kijken uit naar de zomer.

Wat zijn voor jullie typische dingen die je aan de lente doen denken?
Liefs, Esther
P.S. Volgen jullie mij al via Bloglovin?
preventwhatifs

11 gedachtes over “Hello spring, typische lente dingen!

  1. Yes, zo fijn dat de lente begint. Ik hou echt van de lente, de wereld lijkt dan een stuk minder somber (en ik voel me ook minder somber haha), heerlijk! :)

  2. Haha! Vandaag bij mij – en vele anderen waarschijnlijk – een soortgelijke post. Ik word zo blij van de lente! Wat een lief babygeitje. Als ze niet zouden groeien, kocht ik vandaag nog schaapjes en geitjes voor op mijn kamer!

  3. Ah dat babygeitje, heel schattig! Wij zijn ook nog aan het kijken waar we naartoe gaan op vakantie, ik heb iniedergeval al wel een weekje Spanje geboekt! Ik kan niet wachten tot het zomer is.
    Liefs, Iris

Geef een reactie

