Rennen met Evy les 1 t/m 10

IMG_20150308_180852
Dat ik aan rennen met Evy doe weten jullie inmiddels wel, maar wat vind ik er nou eigenlijk van? Ik heb de eerste tien lessen inmiddels voltooid en dat wil zeggen dat ik al meer dan een/derde heb gedaan. Dat wil ook zeggen dat ik al verder ben gekomen dan ik ooit ben geweest, hiervoor kwam ik namelijk maar tot les 7! Vandaag laat ik aan jullie weten hoe het gaat en waarom ik dit programma wel/niet aanraad. Lees mee!

Rennen met Evy is een programma opgezet door professionals. Ik volg het programma dat je traint van 0 t/m 5 km. De professionals hebben samen verschillende trainingen voor je klaargezet en de muziek hierop aangepast. Evy vertelt tijdens de trainingen verschillende tips en zegt dat ze fier (trots) op u is.

Wat vind ik er nou van?
Zoals jullie weten heb ik dit programma eerder al gevolgd en ben ik toen gestopt na les 7. Waarom? Omdat ik het toen echt te zwaar vond. Inmiddels ben ik een doorzetter wat sporten betreft, ik ken geen stopknop. Als ik iets doe dan doe ik het goed en dat geldt ook op gebied van sport. Als het even niet gaat denk ik altijd Doorzetten, anders wordt Evy boos! en dat helpt mij ontzettend. Ik vind het dan ook een super programma, het helpt je echt door de eerste kilometers heen. Ik vind het heerlijk dat er tijdens het rennen iemand is die tegen je zegt dat je het kan en die je super handige tips geeft. Ze vertelt je bijvoorbeeld wat de beste loophouding is, wat je moet doen als je het toch te zwaar vind en hoe je op zoek kan gaan naar de perfecte hardoopschoenen voor jou.

Evy trekt mij er doorheen..
Het klinkt misschien heel vreemd, maar Evy helpt mij echt. Ik probeer al jaren te trainen met hardlopen en een langer stuk te kunnen lopen, maar zelf op eigen houtje lukt me dat gewoon niet. Nu is er iemand waarvan ik het idee heb dat ze ‘boos’ is als ik niet ga. Gisteren bijvoorbeeld had ik echt mijn dag niet, maandag had ik geen tijd en dinsdag ging ik al naar de sportschool. Ik voelde me super schuldig naar Evy toe, maar ik wist ook dat Evy regelmatig zegt dat je ook tijd voor jezelf moet pakken als je dat nodig hebt en dit was zo’n moment. Ik hoop dat ik deze week de drie keer nog haal, maar anders loop ik volgende week of de week erop wel vier keer. Is niet zo’n groot probleem. Dit geeft voor mij wel aan hoe belangrijk Evy voor mij is. Als ik op wil geven denk ik Nee, stel Evy niet teleur en als ik geen zin heb om alleen te gaan bedenk ik me dat Evy altijd mee gaat. Wanneer dan ook.

IMG_20150308_124209
De trainingen
Wat ik ontzettend fijn vind aan de trainingen is dat ze per drie hetzelfde zijn. Les 1, 2 en 3 zijn bijvoorbeeld hetzelfde en les 4, 5 en 6 ook. Ik vind dit fijn, omdat je dan even kan wennen aan deze hoeveelheid rennen. Na de drie lessen ga je een stapje omhoog en hier kijk ik ook telkens naar uit, maar ik vind het ook fijn dat je dan weer even de tijd krijgt om aan deze hoeveelheid te wennen. Na de derde les is deze hoeveelheid normaal en voelt het alsof je weer meer aan kan. Dat is voor mij wel echt iets wat ontzettend helpt!

Het vervolg
Ik ben vastberaden om het deze keer af te maken. Hoe dan ook. Er zal binnenkort wel weer een moment komen dat het even tegen zit, het gaat nu al zo’n lange tijd goed. Maar hier sla ik me doorheen en dan zet ik gewoon door. I can do this! Wish me luck :)

Liefs, Esther
P.S. Volgen jullie mij al via Bloglovin?
preventwhatifs

12 gedachtes over “Rennen met Evy les 1 t/m 10

  1. Wat knap dat je zo goed doorzet! Ik heb deze week gekeken naar Evy – aangestoken door jouw motiverende artikelen – maar ik kan geen goede site vinden waar ik het programma kan downloaden. Tips? :) X

  2. Goed bezig Esther! Ik ben zelf ook begonnen met rennen met Evy en ben nu bij les 7. Jouw blogposts helpen met echt om gemotiveerd te blijven haha. Keep up the good work!

  3. Goed bezig hoor. Ik heb het programma van Evi ook gelopen maar aangezien ik twee longen heb die beschadigd zijn door operaties vond ik het echt te zwaar, zelfs bij twee keer hetzelfde programma. Ga nu eerst dus maar eens mijn basis conditie opbouwen met zwemmen, daarna poging twee ;) xx

Geef een reactie

