Hoe plan ik?

IMG_20150403_145351Ik ben een notitieboekjes freak, echt. Ik kan de Action of de Hema niet uit zonder even tussen de notitieboekjes te hebben gesnuffeld. Gelukkig kan ik ze tegenwoordig beter laten liggen dan vroeger, maar toch ik heb er te veel. Gelukkig kan je ook hele leuke dingen met notitieboekjes. Zo plan ik elke week een weekje vooruit en vandaag ga ik dit samen met jullie doen voor de aankomende week. Lezen jullie mee?

De spullen die ik in dit artikel heb gebruikt komen allemaal van de Hema. Als je het mij vraagt heeft de Hema echt de leukste spulletjes als het op notitieboekjes en dingen om ze te versieren aan komt.
A5 notitieboekje: €2,95
Fijnlijners (12 st.): €2,00
Washi tape (3 st.): €0,95

IMG_20150403_145413
Wat ik als eerste doe is altijd een overzicht maken van de data. Elke datum krijgt evenveel regeltjes. Ik gebruik 4 regels per datum, omdat er dan mooi 5 dagen op een pagina kunnen. Daarna pak ik mijn gewone agenda erbij en vul ik de vaste afspraken alvast in. Dit zijn dingen waar ik niet vanaf kan wijken, deze staan gewoon vast. Dit gaat om mijn stage, werk, maar ook om afspraken met vrienden of familie. Als ik eenmaal een afspraak heb gepland, zeg ik die niet graag af dus hier plan ik omheen.

IMG_20150403_150330Daarna is het tijd om een overzicht te maken van de dingen die ik deze week moet/wil doen. Ik heb drie categorieën: blog, school en sport.
Ik heb voor mijn blog elke dag een vakje gegeven, maar zoals jullie weten blog ik niet standaard elke dag. De laatste tijd gaat het zo goed dat er elke dag een artikel online komt, maar als ik een van deze hokjes niet in heb gekleurd aan het einde van de week maakt dat niet uit.
Voor school moet ik deze week de puntjes op de i zetten. Of eigenlijk moet ik stiekem nog best wel wat doen, maar ik wil het per se deze week af hebben. 15 april moet ik namelijk alles in hebben geleverd en dat moet geen nachtwerk worden. Daarom ga ik daar deze week veel tijd aan besteden.
Eigenlijk sport ik meer dan de dingen die hier staan, maar dit is wat ik minimaal doe. Ik heb het ontzettend druk met mijn tentamens dus als ik zorg dat ik dit in elk geval heb gedaan ben ik al blij. De lessen slaan natuurlijk op het Start 2 run programma.

IMG_20150403_151123Daarna vul ik de dingen die ik moet doen in in mijn schema. Ik weet dat ik deze week niet naar school hoef, dus ik ben begonnen met mijn sporten in te plannen. Op dinsdag ga ik altijd naar de sportschool dus dat staat al vast. Sporten heeft bij mij de rode kleur hihi. Vervolgens vul ik in wanneer ik wat voor school wil doen, heel globaal want ik weet nu natuurlijk nog niet waar ik dinsdag zin in heb om te doen. Kan goed dat ik het nog helemaal door elkaar gooi, maar op deze manier heb ik tenminste een schema.

Dit is dus mijn manier van plannen. Plannen is serieus een hobby van me geworden. Ik vind het leuk om het zo leuk en vrolijk mogelijk aan te kleden, vandaar ook de fijnlijners en de washi tape. Plannen helpt mij om mijn hoofd leeg te maken. Als ik niet plan heb ik 10 dingen in mijn hoofd die ik moet doen en dan lijkt het zo ontzettend veel. Nu schrijf ik het op en zie ik dat het allemaal wel mee valt. Ik ben benieuwd hoe jullie dit doen!
Liefs, Esther
preventwhatifs

14 gedachtes over “Hoe plan ik?

  1. Zo ga ik dus ook ongeveer te werk! Alleen maak ik niet echt een weekplanning, want daar heb ik m’n agenda voor. Ik maak standaard iedere morgen een to-do lijstje voor die dag, werkt echt heel fijn!

Geef een reactie

