Sportdagboek van afgelopen week #1

IMG_20150403_200143Soms heb je de flow te pakken en soms heb je hem niet. Ik heb hem momenteel zeker te pakken en omdat ik van meerdere volgers reacties krijg dat ik ze aansteek met mijn gemotiveerde sportgedrag, dacht ik hier moet ik mee door gaan. Al is het maar 1 iemand die een keer extra gaat sporten door mijn artikel, dat maakt me al super gelukkig. Daarom wilde ik vandaag mijn (eerlijke) sportdagboek van afgelopen week met jullie delen. Lezen jullie mee?

Maandag 30 maart
Eigenlijk had ik voor vandaag hardlopen op de planning staan, maar ik besloot toch maar eens naar Evy te luisteren (geen twee dagen na elkaar lopen!). In de middag voelde ik me niet helemaal top en heb ik ook niets gedaan. In de avond gingen we uit eten met collega’s voor het afscheid van een collega en ik wist al van tevoren dat ze hier heerlijke spareribs en chocolade mousse hadden. Ik had met mezelf afgesproken dat ik hier van mocht smullen als ik de week ervoor heel gezond zou eten. Dat is naar mijn mening gelukt, dus het mocht. Toen ik thuis kwam voelde ik me toch best wel schuldig, ondanks dat ik er wel heel erg van heb genoten. Daarom heb ik level 1 van 30 days shred gedaan. Wat was dat lang geleden, maar ik vind het nog steeds leuk. Ik merk wel dat nu ik echte gewichtjes heb het een stuk zwaarder is voor mijn armen, maar daar tegenover staat wel dat ik een veel betere conditie heb door het hardlopen waardoor ik het beter vol houd.

Dinsdag 31 maart
Woeeeeh vandaag stonden er twee groepslessen op de planning en wat had ik er weer zin in. Ik zou eigenlijk samen met mijn vriendinnetje gaan, maar zij haalde het helaas niet meer met school. Toch besloot ik alleen te gaan en wat ben ik daar blij mee. De eerste les was Xco, meteen ook mijn eerste ervaring. Het is een les waarbij je vooral je armen en buikspieren traint, maar dan op een super leuke manier. Ik ben benieuwd of ik morgen spierpijn ga hebben. Na Xco was het nog niet genoeg geweest en ging ik ook nog naar Zumba. Ik blijf dit ontzettend leuk vinden, maar ik moet zeggen dat ik de kracht lessen ook wel heel erg tof vind. Ik wil toch echt over een tijdje een onbeperkt abonnement hoor. Denk dat ik er dan heeeeel veel gebruik van zou maken! Een goede dag dus :)

Woensdag 1 april
Yes, er stond weer een rondje hardlopen op de planning. Genieten. Helaas was het weer zo slecht (lees: veel wind, regen), waardoor ik er de hele tijd tegenaan liep te hikken. Toch kreeg ik mezelf zover om te gaan. Het was een zware les (les 13), gelijk beginnen met 4 minuten lopen is toch best wel pittig. Maar ik heb het volgehouden. Ik blijf mezelf verbazen met hardlopen en überhaupt met sporten. Wat ik deze week al in drie dagen aan sport heb gedaan doen anderen niet eens in een week of zelfs maand tijd haha. Ook ben ik deze dag begonnen aan de ABSolutely Challenge van Fit Girls. Erg leuke challenge, zijn een keer andere oefeningen dan de normale challenges. Ik heb nu al spierpijn in mijn buik hihi, maar dat komt ook door de oefeningen van Xco nog gisteren.

Vrijdag 3 april
Het was tijd voor les 14 van Start 2 run. Als ik deze les ging voltooien was ik op de helft. Ik voelde me niet zo lekker deze dag maar ik ben toch geweest. Het ging eindelijk weer een keer heel goed Ik heb mijn snelste mile verbroken met een dikke halve minuut en had 8.18 gemiddeld. Ik heb maar een keertje sneller gelopen dan dit, dus ik ben tevreden. Verder heb ik ook de derde dag van de Absolutely challenge gedaan en denk echt dat dit een goede challenge is. Ook ben ik vandaag aan de 10.000 stappen gekomen dus ik zeg: goede dag!!

Zaterdag was mijn rustdag en eigenlijk zou ik zondag weer gaan hardlopen. Helaas had de hooikoorts me te pakken en was ik al benauwd al lag ik alleen maar in bed. Een lesje hardlopen zat er deze week helaas niet meer in. Verder heb ik wel gewoon mijn Absolutely Challenge bijgehouden! Al met al een mooie week met 5 keer sporten! Ik ben tevreden.
Liefs, Esther
preventwhatifs

14 gedachtes over “Sportdagboek van afgelopen week #1

  1. Wat knap dat je het ondanks je niet-zo-lekker-voelen toch volhield! Topper! Ik zit nu ook een beetje in een sport flow, hopelijk houd ik het vol :)

  2. Wow, na het lezen hiervan krijg ik zelf direct zin om meer te gaan sporten en te bewegen! Jammergenoeg heb ik hier niet zoveel tijd voor door mijn studies. Maar toch probeer ik 1 keer per week te fitnessen, is niet veel maar toch beter dan niks!
    Goed bezig trouwens! En mmm, spareribs & chocolademousse :-) zondigen mag altijd eens, anders houd je het niet vol!

    1. Wat fijn om te horen dat je gelijk gemotiveerd raakt door mijn artikel! Ja tijd is vaak een vervelende kwestie als het neer komt op sporten, maar 1 keer per week is al meer dan niks toch hihi! Liefs

  3. Goed bezig Esther!!!! Hier gaat het nog niet zo goed met het sportieve gedrag, al ben ik vandaag wel mijn dametje lopend uit school gaan halen, en liep ik uiteindelijk zonder haar terug naar huis haha, ze ging spelen bij een klasgenootje :)

Geef een reactie

