I ‘hartje’ Den Haag: tweede paasdag

IMG_20150406_155043
Ken je dat? De wekker gaat en je hebt meteen zin in deze dag. Er staan leuke dingen op de planning en je voelt je gewoon goed. Dat had ik op tweede paasdag. We hadden een volle planning, maar ik had er ontzettend veel zin in. Om 8 uur ging de wekker en om 11 uur in de avond gingen we slapen. Vandaag deel ik met jullie onze mega fijne tweede paasdag.

Om 8 uur in de ochtend ging de wekker. Als wij samen slapen vind ik het altijd fijn om de wekker net een half uurtje eerder te zetten zodat we de tijd hebben om te knuffelen samen. Rond half 9 gingen we uit bed ons klaarmaken voor deze dag. We zouden om 9 uur weg gaan, dus we hadden ruim de tijd. We hoefden namelijk niet te ontbijten, want dat hebben we gedaan bij het van der Valk hotel in de buurt. Oh lord, als je mij ergens blij mee kan maken is het wel met zo’n lekker ontbijtje. Ze hebben alles en je mag zoveel eten als je wilt. Veel mensen kunnen in de ochtend niet of niet veel eten, hier heb ik -helaas- helemaal geen last van. In de ochtend kan ik juist ontzettend goed eten, dit is dan ook mijn favoriete maaltijd van de dag. Ik heb genoten.

Daarna vertrokken we naar Den Haag. We hadden ergens in een tijdschrift gelezen dat er een paasmarkt zou zijn met meer dan 100 kraampjes, dus we besloten die kant op te rijden. Hoe verder we naar het Noorden reden hoe slechter het weer werd, maar gelukkig viel het mee toen we er eenmaal waren. We hebben het in elk geval droog gehad.

IMG_20150407_134308
Het was een heel erg vintage marktje. Je had bijna geen nieuwe dingen, alleen de Woodstylz hoesjes. Kennen jullie die? Zijn hoesjes voor om je telefoon die écht van hout zijn, so pretty! Maar verder was het dus allemaal vintage. Ik vond de boeken kraampjes het leukst. Ik heb uiteindelijk niets gekocht, want ik heb toch liever een boek wat nog nieuw ruikt en er super mooi wit uit ziet. En ik vondze toch nog best duur voor tweedehands boeken. Het was wel heerlijk om erin te kunnen neuzen. Na een uurtje hadden we de markt al gezien en besloten we de stad in te gaan.

IMG_20150407_134353
En dit is waar de titel van dit artikel op slaat. Den Haag heeft zo’n mooi centrum. De winkels zijn allemaal super mooi en het heeft gewoon net wat meer luxe dan bijvoorbeeld Eindhoven of Den Bosch. Er zitten super leuke winkels en ik vind het ook echt een ontzettend leuke stad om in rond te wandelen. Je hebt verschillende bezienswaardigheden waaronder het Binnenhof. Was de eerste keer dat ik het had gezien, maar was zeker wel leuk om een keer gezien te hebben. De eerste foto van dit artikel (van Mike en mij samen) is daar ook gemaakt. We hebben ook in een super gezellig eettentje (Haagse Bluf) zitten lunchen en ik heb hier echt een top middag gehad!

IMG_20150407_134423Toen we weer naar huis gingen besefte ik dat ik alleen dit bloesje heb gekocht bij de Primark. Hij was eigenlijk 11 euro maar toen ik bij de kassa kwam was hij zelfs afgeprijsd naar €7,90! Dat is helemaal top natuurlijk. We gingen daarna lekker eten bij mijn vader voor Pasen. Altijd leuk om met het hele gezin bij elkaar te zijn en lekker te dineren. In de avond weer terug naar mama waar we nog even een 30 days shred workout hebben gedaan samen en toen lekker bedje in gedoken en RTL late night gekeken. Wat een heerlijke dag samen <3

Liefs, Esther
preventwhatifs

25 gedachtes over “I ‘hartje’ Den Haag: tweede paasdag

  1. Dat ziet er uit als een leuke dag! Je hebt veel geluk gehad met het weer zo te zien :-) leuk en mooi bloesje heb je gekocht! Liefs x

  2. Ik was er een paar maanden terug. En was ook onder de indruk van het ‘winkelgedeelte’. Wat een fijne grote straten, een stuk mooier dan de Kalverstraat (dat mag ik wel zeggen als Amsterdammer :)) Leuk blouseje, erg mooie kleur!

      1. Zelf heb ik het ook niet zo erg met Amsterdam, ook al woon ik hier nu al bijna 23 jaar, haha. Doe mij maar Haarlem :)

  3. Leuk dat je zo’n fijne dag hebt gehad. Den Haag is inderdaad een leuke stad, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik er niet vaak naartoe ga, terwijl ik redelijk in de buurt woon. Ik vind juist steden verder weg weer leuk, omdat ik daar niet dagelijks naartoe kan/ga.

  4. Heerlijke dag zeg! :) En ik herken het gevoel van een half uur eerder de wekker zetten, haha. Dat gebeurt hier net zo! Tenminste, nu weer. Toen we samenwoonden niet, maar nu dat niet meer het geval is gaat de wekker een half uur eerder af. Niets fijner dan in de armen van je grote liefde wakker te worden! Wij hebben hier ook een van der Valkhotel in de buurt. Zulke lekkere ontbijtjes! Yummy! X

Geef een reactie

