Hoe bevalt de #fitgirl lifestyle?

IMG_20150407_223215
Mijn vriend zegt nu regelmatig tegen me: Hé fitgirl! Ik blijf dit een vreemde benaming vinden, want wanneer ben je nou echt een #fitgirl? Toch vind ik het stiekem ook wel leuk om #fitgirl genoemd te worden door hem, is toch een soort van waardering voor het harde werken. Want ja, ik werk echt hard. Ik realiseer me dat nu echt en het resultaat is te zien. Vandaag vertel ik jullie hoe dit leventje mij nu bevalt. Lees mee!

Al jaren probeer ik een healthy lifestyle te creëren, maar eerlijk: ik ben er niet goed in. Ik heb het meerdere keren geprobeerd en ik heb meerdere keren gefaald, want ja falen. Zo voelde het. Elke keer ging ik er een maand flink tegen aan en elke keer ging ik weer net zo flink onderuit. Afgelopen december in Gran Canaria heb ik op de een of andere manier de knop omgezet in mijn hoofd. Ik ben al jaren niet meer op zonvakantie geweest en nu ik weer een week in mijn bikini rond moest lopen vond ik dit echt niet fijn. Ik besloot er nu echt iets aan te gaan doen. Met veel moeite heb ik het aan de meest dierbare mensen om me heen verteld en zij steunen mij gelukkig door dik en dun.

Hoe ging ik te werk?
Sporten is voor mij altijd makkelijker geweest dan gezond eten. Sporten kan voor mij een uitlaatklep zijn en dat is wat het voor mij makkelijker maakt. Eten is voor mij ook een uitlaatklep, maar dan op een andere manier. Ik weet dat het slecht is, maar het is nu eenmaal zo. Daarom besloot ik het allemaal drastisch te veranderen. Ik heb heel veel blogs gelezen met tips en tricks en ik heb nog veel meer nagedacht. Uiteindelijk heb ik besloten om op gebied van voeding, vooral te focussen op het laten staan van de slechte dingen. Thuis eten wij over het algemeen gezond en dit kon het probleem dus niet zijn. De slechte dingen die ik moest laten staan waren vooral frisdrank, chips en koekjes. Verder veranderde ik mijn ontbijt van brood naar yoghurt met fruit en nam ik gezonde tussendoortjes in plaats van koekjes.

Mijn plan op het gebied van sporten was intensiever. Ik ging gelijk van weinig/niet sporten naar meer dan 4 keer per week. Op de meeste blogs las ik dat je dit het beste rustig aan op kan bouwen, maar voor mij werkt dit niet. Ik raak juist verslaafd aan sporten als ik het zo vaak doe. Ik stelde mezelf doelen per maand en dit werkt voor mij super goed.

Drie maanden later..
We zijn nu drie maanden verder en ik ben nog steeds bezig. Zie je wel, de knop moet even om, maar dan lukt het ook echt. Wat vind ik er nou eigenlijk van? Ik ben heel erg enthousiast over mijn leven als #fitgirl. Ik merk dat ik door het sporten en gezonder te eten mezelf al een stuk beter voel in mijn vel, hier zijn geen resultaten voor nodig. Ik voel me energieker dan ooit en ik geniet van sporten. Ik heb inmiddels verschillende dingen gedaan en momenteel loop ik drie keer per week hard, ga ik een keer per week naar de sportschool waar ik twee groepslessen na elkaar probeer te doen en doe ik thuis nog losse workouts. Ik ben super trots op mezelf dat ik het na drie maanden nog steeds vol houd. Ik heb nog regelmatig het gevoel dat ik op wil geven en denk laat ook maar, het is niet voor mij weggelegd dat #fitgirl leventje. Maar dan komt de nieuwe Es naar boven die me toespreekt en heb ik lieve mensen om me heen die me duidelijk maken dat stoppen geen optie meer is, omdat al dat harde werken dan voor niets is geweest.

Valkuilen
Mijn grootste valkuil is en blijft eten en dan met name chips. Op momenten dat ik chips heb gegeten, ben ik ontzettend boos op mezelf. Eigenlijk is dit super stom, want als ik over het algemeen kijk heb ik ook het chips eten al heel ver terug gebracht. Soms betrap ik mezelf erop dat ik te vaak ja zeg tegen slechte dingen. Hier werk ik aan en over het algemeen gaat het meestal goed. Ik probeer nee te zeggen tegen alles wat ik niet lekker genoeg vind om er spijt van te krijgen. Ik zeg ja tegen de dingen die ik lekker genoeg vind om er spijt van te krijgen. Dan zou je misschien denken dat ik dan tegen alles ja kan zeggen, maar dat is echt niet zo. Er zijn maar weinig dingen waar ik het echt voor over heb. Dat is soms een glaasje cola, chips en spareribs of chocolademousse. De rest kan ik bijna allemaal laten staan en het gaat steeds beter. Ik moet accepteren dat het niet allemaal in één keer goed kan gaan.

Is er resultaat?
JA! Ik kan hier met volle glorie ja op antwoorden en daar ben ik zo trots op. Ik merk dat mijn jasjes losser zitten bij mijn armen, mijn bh kan op een strakkere sluiting, mijn broeken gaan losser zitten, mijn shirtjes zitten niet meer strak om mijn buik en mijn uitstraling is positiever dan ooit. Ik heb weer het gevoel dat ik ook iemand ben en ik wil meer dan ooit mijn dromen naleven. Daar ben ik momenteel ook heel erg mee bezig, maar daarover later meer.

Ik ben meer dan tevreden over deze lifestyle. Ik vind het heerlijk om te sporten en een kiwi pakken in plaats van een overgebleven paasei voelt heel goed. Vinden jullie dat ik mezelf een #fitgirl mag noemen? Ik blijf het raar vinden hoor hihi. Ik hou het gewoon bij een healthy versie van mezelf! Aangenaam.

Liefs, Esther

24 gedachtes over “Hoe bevalt de #fitgirl lifestyle?

  1. Goed bezig #fitgirl! Zo mag je jezelf zeker noemen hoor respect voor jou! Het is inderdaad een knop om zetten of een bepaalde flow waar je in moet komen! Ik ben hem even kwijt helaas maar hopelijk vind ik hem snel weer terug ;-)

  2. Ik vind zeker dat je jezelf fitgirl mag noemen! Je bent zo goed bezig :) Echt fijn dat je ook al resultaat ziet, dat geeft toch weer een flinke dosis motivatie om zo door te gaan :)

  3. Je bent een topper, fitgirl! Dus ja, je mag jezelf zeker wel fitgirl noemen! :) Super om te lezen hoe je het ervaart en wat het met je doet, zowel qua innerlijk als uiterlijk. Het gaat erom hoe jij je voelt. Als jij jezelf prettig voelt, mag je ook zeker wel af en toe een bakje chips. Toevallig zag ik zojuist een recept bij Anne Solveig (volg je haar?) voor home-made chips! Dat is weer gezonder dan de doorsnee zakken chips. Wellicht een kijkje waard! ;) Fruit is trouwens echt heerlijk! Vooral van die heerlijk zelfgemaakte smoothies! X

  4. En zo is het maar net, als je voelt dat alles losser gaat zitten, wil je vanzelf door, het is een verslaving ;-) Ik heb het ook nu weer gelukkig, kleding die ik het najaar kocht en nog strak zat, zit losser en dat maakt dat ik vanmiddag weer bij mijn fysio therapeut wil trainen, lopen, mijn benen trainen en ga zo maar door :D

      1. But I have to ask: What about crime, excessive consumption of recreational substances and just plain old stupid/dangerous behavior? How is that dealt with? I've always wondered about that aspect of human activity with respect to Burning Man (not a snark either, I've just always really wondered how the darker aspects of humans are kept in check at that event) Phyllis

  5. Lekker bezig, fitgirl! Tuurlijk mag je je zo noemen. Je bent bezig en zo te lezen voel je je duidelijk fitter en zit je lekkerder in je vel. Dan ben je wat mij betreft een fitgirl! Waar haal je je inspiratie vandaan? Ik moet nog steeds motivatie vinden om iets aan m’n buikspieren te doen.

  6. Ik vind het juist makkelijker om gezond te eten dan om te sporten. Ben ook niet zo goed in sport en dan vind ik het ook niet leuk om te doen. Maar heb nu wel de bootcamp ontdekt dus hopelijk werkt dit. Vind het tot nu toe wel leuk om te doen.

  7. Heel goed bezig meid! Soms is het inderdaad verleidelijker om op te geven maar het is ontzettend goed dat je dan toch doorzet! En ja chips zijn inderdaad een valkuil, ook bij mij. Maar vergeet jezelf niet af en toe een beloning te gunnen he fitgirl! Liefs

  8. Ah Esther ik vind dit echt súper knap! En ik ben blij dat je resultaat ziet, want dat is een fijne motivatie. Lief ook dat je in je omgeving zo wordt gesteund, dat kan net de doorslag geven, wanneer je het zelf eventjes niet ziet zitten. Heel veel succes nog, fitgirl!

Geef een reactie

