Waarom het fijn is om een vrouw te zijn!

IMG_20150405_111012
Wij vrouwen zijn een apart volk. Mannen komen van Mars en vrouwen komen van Venus. Ik vind het heerlijk om een vrouw te zijn! Er zitten natuurlijk nadelen aan (kuch, maandelijks feestje), maar er zijn zoveel meer voordelen! Vandaag deel ik deze punten met jullie. Lezen jullie mee?

♥ We beginnen met het aller leukste punt. Wij vrouwen mogen uren voor de spiegel staan, zonder dat er iemand over mag en kan klagen. Wij kunnen voor elke gelegenheid een moment vinden om ons helemaal op te tutten. Ik hou ervan om de tijd te nemen om mijn make-up mooi te doen en mijn haren te krullen. Daar kan ik écht intens van genieten.

♥ Wij vrouwen vinden winkelen heerlijk! Wij kunnen dan ook zonder moeite liever naar het centrum gaan van een prachtige stad en de culturele bezienswaardigheden overslaan. Ik probeer meestal toch ook wel iets van de culturele dingen mee te pikken, maar zorg er wel altijd voor dat ik nog tijd heb om te shoppen. Winkelen geeft mij gewoon zo’n kick en ik weet dat ik hierin niet de enige vrouw ben!

♥ Toch kunnen wij vrouwen ook genieten van bepaalde mannen dingen. Ik vind het bijvoorbeeld super leuk om een dagje door te brengen op de motorcross en andere vrouwen vinden het heerlijk om mee te gaan naar een voetbalwedstrijd of zelfs zelf te voetballen.

♥ Wij vrouwen kunnen roddelen tot we erbij neervallen. Het is misschien niet heel netjes, maar hé het hoort er wel bij. Zolang je het netjes houdt en de dingen ook door communiceert naar degene zelf, moet een klein beetje roddelen kunnen. Ik merk wel dat ik het door de jaren heen steeds minder doe en dat ik het (als de persoon dicht bij mij staat) altijd tegen diegene vertel. Anders voel ik me er niet fijn bij.

♥ Vrouwen kunnen twee dingen tegelijk. Althans dat beweren ze. Ik vind dat ik twee dingen tegelijk kan, ik ben nu bijvoorbeeld Levenslang met dwang aan het kijken en dit artikel aan het typen. Meestal moet ik mijn artikeltje nog even controleren op spelfouten, maar verder gaat dat prima. What about you?

♥ Wij kunnen piekeren, piekeren en nog eens piekeren. Heel veel vrouwen zien het als iets negatiefs en ik vaak ook wel hoor, maar ik zie het soms ook als iets positiefs. Ik kan het altijd gooien op het feit dat ik vrouw ben, dat hoort er gewoon bij! Wij vrouwen piekeren nou eenmaal.

♥ Wij vrouwen hoeven nooit alleen naar de wc. Als wij ergens zijn met onze vriendinnen gaan wij altijd, ik herhaal altijd samen naar de wc. Ik ben zelfs zo iemand die alleen gewoon niet gaat, omdat dat zo ongezellig is. Ik denk dat dit iets is wat alleen de vrouwen begrijpen, mannen zullen dit nooit begrijpen hoe fijn dat soms is.

♥ Wij mogen ons kindje 9 maanden in onze buik dragen (en de bevallen doen, maar dat laten we even achterwege). Hoe bijzonder is dat, een kindje dat in je buik groeit. Eerlijk gezegd krijg ik er momenteel echt de kriebels van, maar ik vind het wel een heel mooi idee. Ik geloof ook wel dat je daardoor gelijk gehecht raakt aan je kindje.

♥ En we kunnen de leukste mannen uitzoeken. No offense voor de lesbische vrouwen, maar over het algemeen kunnen de meeste vrouwen een mega leuke man uitzoeken. Over deze man kunnen wij ook nog een bepaalde macht uitoefenen muhaha!

Neem dit artikel met een korreltje zout!
Liefs, Esther

14 gedachtes over “Waarom het fijn is om een vrouw te zijn!

  1. Haha heel grappig, het is wel leuk om vrouw te zijn ja :) Toch zou het ook wel grappig zijn om eens voor een dag man te zijn, wie weet is dat wel leuker :P

  2. Leuke post!! Heel herkenbaar haha! Ik gebruik bij m’n vriend vaak het excuus ‘ja maar ik mag dat want ik ben een vrouw’. Humeurschommelingen, roddelen, opmaken en make-uppen, baby’s,.. Liever vrouw dan man ja. Hihi :-)!

  3. Wat een leuk artikel weer, Esther! Hier nog een vrouw die trots is om een vrouw te zijn. Girlpowerrr! ;) Grappig om te lezen dat jij je ook een dag kunt vermaken tussen de (cross)motoren. Same here, hihi.

Geef een reactie

